Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 24 Julai 2011

Diari : Hadiah dari Bandung

Assalam semua,

Alhamdulillah, aku dan rombongan selamat sampai di tanahair pada hari Selasa lebih kurang jam 7 malam waktu Malaysia. Syukur tak terkata bila roda kapal terbang Air Asia mencecah landasan lapangan terbang LCCT Sepang. Rindu Malaysia!!:P

Letih, tetapi seronok, sebab dapat spent masa bersama emak selama 4 hari di Bandung. Tidur dengan emak, berjalan-jalan dengan emak, bergambar dengan emak, solat dengan emak, makan dengan emak, shopping pun dengan emak. Puas hati deh!! Emak milikku!!:P 

(Cik Ya n Ucu, jangan jeles!! I tak perlu berebut dengan u ols tengah-tengah malam sebab nak tidur sebelah emak selama 4 hari itu!!:P)

Rasanya itulah hadiah terbaik dari perjalanan aku ke Bandung. Kenangan dan memori yang aku kumpul dan kutip bersama emak, insan teristimewa dalam hidup aku. Dalam hatiku berbisik,

"Alangkah baiknya jika Abah masih ada! Lebih banyak kenangan dan memori dapat ku simpan untuk ku kenang."

Walaupun tak banyak kenangan bercuti bersama Abah, namun realitinya amat susahnya nak melupakan Abah,  insan istimewa yang sentiasa dipenuhi kebaikan dalam jiwanya. 

Oh ya. Satu lagi hadiah istimewa dari Bandung, adalah gejala sakit perut dan cirit-birit yang aku alami pada hari terakhir aku di Bandung. Suffer weh!! Ntah berapa kg turun. Betul-betul berkesan ubat kurus dari Bandung. Hehehe..

Me, Auntie n mommy dine @ Sierra. Dapat shawl free. Best kan??:)

Me n mommy @ Tangkuban Perahu, Bandung.

Cik Nil, Mommy and me @ Hotel GH Bandung.

Rombongan Cik Kiah ke Bandung 2011.
Nasi dalam kelapa ni sedap juga, tapi sebab perut dah meragam, tak lalu nak makan. Ini di Bali Heaven, Factory outlet terakhir kami pergi sebelum berangkat pulang.

Strawberry di sini, memang terbaekkk!! Manisss!! Sedap!!Habis semua aku bantai. Jus strawberry, ice cream strawberri dan buahnya sekali. Sapu habis!!:)

Ini bubur Bandung. Sedap tak terkata. Memang sedap!
"Belajar, Melihat & Mentafsir"
Nurhani
Kg Raja
Kuala Selangor

1 ulasan:

Mas Mesra berkata...

Pemandangan2 di Bandung memang cantik. Best bergambar!