Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 25 Ogos 2012

Eid Mubarak 1433H

Assalamualaikum wbt,

Lama sungguh tak menulis. Walau semangat dan idea untuk menulis ada.. Alhamdulillah.. Ilham yang Allah beri, sentiasa ada.. Tetapi masih tidak menulis.. Entah mengapa, aku tidak lagi memberi keutamaan kepada penulisan dalam blogku.. Mungkin kerana aku cuma perlu masa untuk diri sendiri. Atau mungkin kerana aku banyak berkorban masa untuk perkara lain.. untuk orang lain.. Mungkin juga tiada yang membakar semangatku untuk menulis.. Mungkin juga terlalu banyak aku bazirkan masa untuk air mata? Entah.. Aku sendiri kurang pasti.. 

Yang pastinya, masa terus berlalu.. Meninggalkan kenangan indah dan pahit untuk dikenang. Mungkin ada silap dan salah yang aku buat, tanpa aku sedari. Truly easy to forgive, but sometimes, it is not easy to forget. 

Dan yang pastinya, MATI. Di mana kita akan kembali bertemu Allah Rabbul A'lamin. Pemilik di langit dan di bumi. Pencipta segala makhluk termasuk AKU.. Yang pastinya aku dan teman-teman lain perlu bersedia.. hari itu bakal tiba.. Semua akan menempuhinya.. Semoga pengakhiran kita baik-baik saja..

Aku sendiri tidak tahu bila aku akan MATI. Sementara Allah masih beri aku nikmat kehidupan, menghirup dan menghela nafas di bumi ini, sebelum aku dikambus ke tanah sedalam 7 hasta, dengan rendah hati, aku mohon ampun dan maaf, atas segala salah dan silap yang aku buat, sepanjang perkenalan aku dengan teman-teman lain di alam nyata dan alam maya. Aku cuma insan biasa, yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Dari lubuk hatiku yang paling dalam, aku mohon, kalian maafkan aku...

Salam Eid Mubarak 1433H. Kullu a'min wa antum bikhair. Taqabbalallau minna wa minkum. Minna wa minkum taqabbal yaa kareem. Semoga dipanjangkan usia untuk bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang.

"Eidul Fitri 1433H"
Nurhani
Kg Raja
Kuala Selangor

6 ulasan:

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Salam kemenangan..
Selamat Hari Raya Idul Fitri..
Maaf atas segala silap dan salah
Moga Allah menerima segala amal baik

Cik Zura berkata...

Maaf zahir batin ye kak hani.. heheheh

Cik Zura berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hunny berkata...

Salam kemenangan Encik Razak,

Maafkan saya juga, sebab lama tak jenguk blog Tuan..:)

Hunny berkata...

Cik Zura,

Maaf zahir batin juga..:)

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL