Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 6 Mei 2011

Diari : Point of departure..

Assalam semua,

Lamanya tak menulis!! Miss all my blogger members.. Rasa macam jauhhhh jer dengann korang. Maaf sebab tak sempat nak ziarah blog masing-masing. Sebab, aku tinggalkan streamyx kesayangan aku kat Shah Alam. So, tak dapat nak memblog selalu.

Masuk hari ni, dah 4 hari aku di KUIS. Alhamdulillah, so far, aku rasa seronok jugak kerja kat sini, walaupun terpaksa berjauhan dengan staff-staff dan teman-teman lain di MAIS.

Di KUIS, aku wat kerja sorang-sorang jer, sebab staff tak ada lagi. Legal office ni baru jer dibuka, dan akulah the only staff kat office ni. Means, aku lah KE (Ketua Eksekutif) akulah PA (personal assistant), akulah LA (Legal Adviser). KEPALA! :D Sumer nyer, aku buat ikut kepala sendiri, tapi tak la sampai langgar perintah. Definitely must be guided and in accordance with the spirit and vision of KUIS. Walaupun buat seorang diri, namun dah ada beberapa tasks yang minta aku beri priority. Well, walaupun buat seorang diri, namun aku pelik. Why aku rasa tenang jerr ek?..Macam boleh buat semua jerr.. Eheheheheh.. Maybe sebab kerja-kerja tu, aku dah biasa buat kot, berdasarkan pengalaman aku selama 7 tahun di MAIS plus 2 years in legal firm. Alhamdulillah...:)

Berbeza dengan di MAIS, memang tak leh buat sorang-sorang kerja-kerja tu. Must work in team. Tak mampu nak buat semua sorang-sorang. Workload banyak beb! Belum campur meeting lagi. Semua kena bagi maklumbalas pulak tu... Nasib baik staff aku kat BUU rajin-rajin belaka dan komited. Thanks to them. Aku tak ada ni pun, diorang kena back up aku.. Thanks again. Nanti BOSS belanja..:P

K lah. Mau balik kuarters untuk projek 'membuta'. Rehat lama hari ni. Syukur atas nikmat Allah. Walaupun dah bertukar ke KUIS, still dapat buat kerja yang aku suka. LAW!! Kerja best, tempat kerja best, rumah dekat office, exersice hari-hari naik tangga turun tangga, and yang paaaaaaaaaaaaaaaaling best is.......








jeng jeng jeng!!
























































tak perlu punch kad!! :D

"Sajer"
Nurhani
Bandar Sri Putra

Tiada ulasan: