Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Isnin, 29 Ogos 2011

Diari : Eid Mubarak

Assalam,


Belum raya lagi, tapi saya nak ambil kesempatan dan kelapangan waktu yang ada untuk mengucapkan Eid Mubarak, kullu a'min wa antum bikhair, maaf zahir dan batin atas semua kesilapan saya kepada semua pengunjung blog ini, dan teman-teman maya yang lain. Esok malam mungkin kami sudah terlalu sibuk dengan perancangan untuk bertakbir bersama keluarga, isi kuih raya, kemas rumah, habiskan lagi 2 juzuk terakhir,last minute shopping untuk tukar baju my sis yang salah saiz, masak nasi impit dan lauk-pauk dan 1001 macam perancangan lagi. 

Saya mendoakan kita semua selamat dalam perjalanan sepanjang berhari raya, dan semoga segala amalan kita di sepanjang bulan Ramadhan diterima oleh Allah. Berhati-hati di jalan raya dan berjalan raya. 

Pesanan saya, Hari Raya memang hari yang diharuskan untuk bergembira, namun janganlah kegembiraan kita sampai kita melupakan Allah SWT yang telah memberikan kita nikmat dan kegembiraan kepada kita. Latihan solat dan tadarrus al-quran sepanjang Ramadhan sepatutnya menjadikan kita muslim yang lebih baik ibadah dan akhlaqnya. Sentiasa jaga solat walaupun sibuk dengan sesi kunjungan dan ziarah ke rumah saudara-mara dan sahabat - handai.

Selamat Hari Raya Aidilfitri & maaf zahir dan batin dari saya sekeluarga.

"Eid Mubarak"
Nurhani
Kg Raja
Kuala Selangor

2 ulasan:

DrSam berkata...

Salam Hari Lebaran Hani. Harap dimaafkan jika ada keterlanjuran dan terkasar bahasa.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Selamat Hari raya..
Maaf jika ada silap dan salah..