Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Rabu, 13 Jun 2012

Maher Zain - So Soon | Official Music Video

Assalam,

Lama sangat aku tak menulis.. Maybe kerana lately, aku lebih suka mendengar dan melihat dari membaca dan menulis.. Mood menjiwai.. Kehilangan demi kehilangan... Langsung, aku memilih untuk mendengar lagu. For a reason, lagu So Soon nyanyian Maher Zain sangat aku gemari. Walaupun ianya membuatkan aku terasa begitu kehilangan, namun ianya juga menyuntik kekuatan untuk aku .. Ironinya, setiap kali ku rasai kehilangan, lagu-lagu Maher Zain menjadi teman. Sementelah, esok genap setahun pemergian Abah.Al-Fatihah untuk Abah.. Semoga Allah mengampuni dan merahmati Abah... Kehilangannya begitu aku rasai, walau setahun telah berlalu, sehinggalah aku merasakan aku telah temui pengganti Abah.. 

Cuma, mungkin telah tersurat juga. Dia terpaksa mengikut jejak langkah Abah. Bezanya, Abah di sana, tetapi dia masih di sini. Namun, keduanya tetap akan kekal dalam ingatan aku.

This song is truly significant to me. I wish I can tell both of them that no matter what happen, I'll always pray the best for you two. May Allah bless both of you always and grants you two with great rewards. Doakan saya kuat hadapi kehilangan ini.. Ameen..


Nukilan rasa,
Nurhani
Bandar Sri Putra

2 ulasan:

Nai @ TPJ berkata...

Salam. Kehilangan xde ubat lain kecuali masa. Setahun tu segala kenangan masih terlalu basah utk dipinggirkan. Ambik la masa utk meratapi sungguh2, nanti akan bermula sebuah pemulihan. Much love, TPJ.

..nOWa.. berkata...

Saya setuju. U will be okay.