Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 30 Oktober 2012

Mengapa aku suka hari Selasa...

Assalam semua, 

Wah! Lama betul tak menulis! Bersawang dah blog aku nih...:P Masa ada. Inspirasi menulis tak ada. Nak kena boost energy level dulu baru ada rasa nak menulis. Alhamdulillah, akhirnya dapat jugak feel nak menulis, walaupun tajuknya agak merapu.

Korang nak tau kenapa aku suka hari Selasa? Pelik kan? Sebab biasanya orang suka hari Jumaat, sebab esoknya Sabtu cuti, tak yah kerja. Atau Isnin Khamis, sebab boleh posa sunat. Tapi aku suka Selasa..

Nak tahu kenapa??

Sebab, hari Selasa kat Bandar Sri Putra ada pasar malam kat depan KUIS. Aku boleh gi pasar untuk beli sayur kegemaran; bendi, brokoli, timun, dan rempah ratus; cili kampung, lengkuas, bawang, halia, serai, daun kesum. Lauk pauk aku jarang beli, sebab aku stock up dari kampung aku jerr.. lebih murah dan segar. Biasanya, aku bawak ikan senangin, jenahak dan kembung. Ayam pun aku beli ayam kampung. Kurang lemak, dan rasanya lebih sedap berbanding ayam daging yang sangat berlemak.

Balik dari pasar, aku akan terus berhempas-pulas kat dapur. Memasak! Potong-potong, tumbuk-tumbuk, campak-campak.. Memang best! 

Pastu, malamnya pulak, ada rancangan Masterchef Malaysia dan siaran Menu Alam. Memang syiokkk!!! Layan!!:D

Oh ya. Hari ni, sebenarnya, aku plan nak masak asam pedas ikan tenggiri. Tapi akhirnya jadi ikan tenggiri masak tomyam, sebab aku masukkan pes tomyam. Hebat kan? Haha! Memang kreatif dan inovatif sungguh chef ni...:)

"Love Cooking!"

Nurhani
BSP Kajang

3 ulasan:

Nai @ TPJ berkata...

Bertuaaaaaaaaaaah anak mak.... xoxo, Nai.

Hunny berkata...

Hahaha.. Aminnn... Memang bertuah!

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL