Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 10 Oktober 2009

Diari- Ceria di Rumah Terbuka

Salam semua,

Entri kali ini saya ingin kongsikan gambar-gambar semasa majlis Rumah Terbuka Aidilfitri JAIS, MAIS, LZS dan Jabatan Mufti Selangor pada 9hb Oktober 2009.


Suasana sebelum majlis bermula.


Suasana semasa majlis. Pengarah JAIS, Dato Khusrin sibuk melayan tetamu yang hadir. Rasa macam pernah nampak kaler baju Dato' tu... Ada matching dengan sapa-sapa ker?


Tetamu yang hadir memeriahkan majlis.

Pegawai MAIS dan JAIS menyambut tetamu yang hadir, segak berbaju Melayu dan bersamping.


Yang Berhormat Dato' Dr Hasan Ali turut hadir dan merasmikan Bulan Silaturrahmi Negeri Selangor 2009.


Si cantik manis ini mengedarkan sticker kereta bertulis "Kekalkan Persaudaraan Islam" untuk mempromosikan Bulan Silaturrahmi Negeri Selangor.


DJ bertugas yang rajin berceloteh memeriahkan lagi majlis. Rasa macam hari sukan pulak. Heheh..

Pegawai dan kakitangan Mahkamah Syariah Shah Alam yang turut hadir.


Apa agaknya yang menggembirakan mereka? Dari kiri, Tuan Haji Yusof (KPJ), Tuan Mohd Johar (KPJ), Ustaz Mohamad Abdullah (ALC)


Gadis-gadis penghias gerai MAIS. Senyum sokmo!


Dikelilingi anak-anak yatim Ijabah yang turut hadir memeriahkan majlis. Bertudung coklat ustazah Asma, penjaga anak-anak ini. Terima kasih adik-adikku sayang, sebab bersusah payah nak datang juga, walaupun pada mulanya saya dimaklumkan bas mereka rosak.


Cute faces of Ijabah's orphan.


Antara gerai yang banyak terdapat di sekeliling tapak jamuan.


Hujan yang turun menambah kemeriahan majlis kerana masing-masing bergaya dengan payung. Puan Saedah bersama payungnya berjenama Avon.



Wajah-wajah manis dan ceria semasa menyaksikan pertandingan teh tarik. Teringin nak masuk, tetapi kerana melayan tetamu, terpaksalah dilupakan saja hasrat hati.

Tetamu beratur mengambil juadah di gerai MAIS.


Gambar kenangan. Dari kiri: Puan Norraini, saya, Yg Bhg Datin Paduka Pof Dr Zaleha Kamaruddin, Timbalan Pengarah IKIM dan Puan Rohana, PRO MAIS.


Sampai ke petang Dato' Khusrin melayan tetamu.


Walaupun penat melayan tetamu, tapi puas hati, sebab ramai yang datang. dapat jumpa kawan-kawan dan saudara seislam bagi mengeratkan ukhuwah sesama kita. Terima kasih pada semua yang hadir. Yang tak dapat hadir, insyaallah tahun depan ada lagi.

"Syoknya raya"

Hunny
Seksyen 3
Shah Alam

Tiada ulasan: