Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 9 Oktober 2009

Diari - Finally..

Salam semua,

Insyaallah, esok, jam 2.30 petang, 10hb Oktober 2009, akan melakar sejarah baru dalam perjuangan saya di bidang akademik. Alhamdulillah, setelah setahun setengah menghabiskan waktu hujung minggu menghadiri kelas di UIAM Gombak, saya dan rakan-rakan lain berjaya menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Undang-Undang ( Pentadbiran Undang-Undang Islam). Saya akan ditemani oleh dua orang insan yang paling bermakna dalam hidup saya, yang mana tanpa mereka, saya pun tak mungkin wujud dan sampai ke tahap ini, iaitu ibunda dan ayahandaku yang tercinta. Terima kasih!

Sekalung penghargaan kepada semua yang memberi sokongan, keluarga dan sanak-saudara, rakan-rakan karib, rakan-rakan sekelas, teman-teman sepejabat, all my bosses; kerana memahami yang kadang-kdanag saya terpaksa bercuti untuk peperiksaan dan ujian, dan mengejar masa menyediakan tugasan (assigment), juga kepada anak-anak buahku yang tersayang; pegawai dan kakitangan Bahagian Undang-Undang MAIS yang memahami bossnya kerapkali terpaksa bercuti untuk persediaan menghadapi peperiksaan, (thanx a lot guys!!), dan lain-lain pihak yang turut mendoakan kejayaan saya.

Walaupun mungkin ramai berpandangan, memiliki Ijazah sarjana sudah menjadi satu kebiasaan dalam masyarakat zaman sekarang, namun, ianya tetap bermakna bagi saya. Kenangan sewaktu meneruskan pengajian ijazah pertama (LLB) dan ijazah kedua (LLM) tidak sama. Perbezaan yang paling ketara ialah kerana pelajar di dalam kelas sarjana masing-masing telah bekerja dan berpengalaman luas dalam bidang syariah, justeru interaksi dan perbincangan apa jua topik di dalam kelas memang 'very lively' dan ceria. Ditambah dengan tenaga pengajar yang best, memang manis kenangan itu, yang tak dapat dilupakan :)

Apapun, mudah-mudahan kejayaan yang sedikit ini menjadi kekuatan kepada saya dan rakan-rakan lain untuk meneruskan perjuangan dan melakar kejayaan dalam bidang akademik, seperti yang selalu saya impikan. Dan mudah-mudahan sedikit ilmu yang saya perolehi dapat membantu dalam pengukuhan dan penguatkuasaan undang-undang Islam.

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Syukur banyak-banyak.. Terima kasih Allah! Finally.. :) I did it! :)

Terima kasih banyak mak dan abah kerana tak jemu beri sokongan dan begitu memahami.
Tak terbalas jasamu berdua.. Luv you very much!!


"Tuntutlah ilmu dari buaian ke liang lahad"

Nurhani

Seksyen 5

Shah Alam

2 ulasan:

ana berkata...

Tahniah kak hani...moga ilmu yg dipelajari dapat dimanfaatkan demi perjuangan Islam.

Leenoh berkata...

Salam Hani.

Tahniah atas kejayaan tersebut, semoga diberkati Allah.