Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Rabu, 2 Disember 2009

Diari - Membanteras virus-virus iman

Salam semua,

Hari ini masuk hari kedua saya menyertai bengkel anjuran Jabatan Mufti Negeri Selangor membincangkan mengenai penyelesaian dan prasarana terhadap permasalahan akidah umat Islam di Negeri Selangor. Melalui kajian yang dijalankan oleh pihak MAIS bersama dengan ahli-ahli akademik daripada UIAM dan UiTM terhadap beberapa orang responden, kebanyakan responden 49% orang yang mengalami masalah akidah ini merupakan golongan yang berumur dalam lingkungan 20 hingga 30 tahun, dan kebanyakkannya adalah disebabkan percintaan dan kurang bimbingan daripada pasangan beragama Islam yang dikahwini. Kebanyakan daripada mereka adalah wanita.

Insyaallah, hasil daripada bengkel ini nanti dapat digunakan untuk membentuk satu metod dakwah yang baru selari dengan perkembangan semasa dan berusaha untuk mengekang masalah akidah umat islam di Selangor. Ini termasuklah dengan mewujudkan prosedur istitabah (pemulihan dan taubat) terhadap pesalah akidah. Mudah-mudahan usaha kami yang sedikit ini dipermudahkan dan diredhai Allah. Amin..


"Menjaga akidah ummah, tanggungjawab bersama"


Nurhani


Hotel Empress

Sepang

Tiada ulasan: