Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 24 Oktober 2010

Diari : Bila Abah suruh balik..

Salam semua,

Hari Jumaat petang, Abah tipon, soh aku balik. Aku tanya kenapa? Ada rombongan nak datang ke? (Hahaha!!)

Adik-adik aku Mel & Ucu yang tengah belajar tak habes2 tu, sibuk tanya aku macam2, kenapa Abah soh aku balik. Siap suspek aku macam-macam. Macam aku buat jahat pulak sampai Abah arahkan aku balik.

Pebenda ntah diorang tu. Orang hantar soh belajar rerajin, blaja je lah.. Fokus dengan study tu. Ada pulak masa nak suspek-suspek orang.

Abah kata dia nak kuar 3 hari, pas tu dia 'malu' nak bawak keta baru dia. So dia soh aku balik nak tukar keta. Itu ajer.. Yang korang nak suspek aku tu apehal?

Ikut badan yang letih ni, berchenta jugak nak balik. Dah la hari Sabtu pagi Boss aku pulak arah minta assist beliau untuk bentangkan mengenai kedudukan dan sistem pentadbiran agama di Selangor dalam Muzakarah dengan badan Perhubungan PAS Selangor kat Dewan Belia Seksyen 7. Kol 8.30 pagi. Maknanya, aku balik kampung Jumaat malam, sampai umah kol 12 malam, then pepagi buta dah kena bertolak balik ke Shah Alam. Semata-mata nak tukar kereta. Huwa huwa...

Tapi, itulah aku. Susah nak hampakan orang, lagi2 kalau aku sayang orang tu.. Memang aku sanggup buat, walaupun letih, penat dan mengantuk. So, sebab aku sayang Abah, sebab tu aku buat, walaupun sebenarnya Abah boleh jer soh adik-beradik aku yang lain, tukar keta dengan diorang, dan lagipun, tak ada la beza sangat keta aku dengan keta baru Abah tuuu..:P Means, Abah pun sayang aku jugak, sebab dia nak kasik pahala free kat aku, kalau aku buat..:D.

So, kawan-kawan, kalau ada sedara- mara/ sahabat / pelanggan / orang datang minta tolong, tolonglah semampunya, kerana di sana, pasti ada ganjaran untuk kita kalau kita ikhlas. Rugi, sebab peluang untuk tambah pahala dah ada depan mata. Tinggal nak terima atau tolak. Sekian dan semoga bermanfaat.

Abah n Mak.. So happy together..:)

"Janji Allah itu Benar"

Nurhani
Kg Raja
Kuala Selangor

6 ulasan:

::mellankolia:: berkata...

Peh....itu je sebabnye... ahahahaha.... tak abes2 malu dia tuh...abah2...sbbtu sy syg abah sy..~ windunye...

Hunny berkata...

Iyer laaa... Tawu tak perr.. Sila jangan suspek Cik An ok??

ana berkata...

takpe cik hani...pahala free jgn ditolak.

Hunny berkata...

Ana,

Yup!!

peical berkata...

abah2....

Hunny berkata...

Yupp..Abah abah..:)