Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 26 Oktober 2010

Rileks Sekejap: Sotong...

Salam semua,

Tadi, aku tengok Buletin Utama. Disahkan kematian Paul The Octopus, yang terkenal selepas berjaya 'meramal' keputusan Piala Dunia 2010, termasuk keputusan akhir, Spain kalahkan Belanda 1-0. Paul ditemui mati dalam akuariumnya.

Moral of the story, walaupun Paul berbakat meramal keputusan Piala Dunia, beliau still tak dapat ramal kematiannya. Kerana Allah sahaja yang tau. Jadi, kenapa nak percaya makhluk lain? Allah Maha Mengetahui.

Tapi, aku dengar, Paul dah ada pengganti. Sotong lain pulak! Maknanya, syaitan memang tak akan berhenti menggoda dan memujuk manusia supaya terus syirik kepada Allah. Tugas syaitan ini akan berterusan sehingga hari kiamat.

Anyway, sebagai memperingati pemergian Paul, aku mengisytiharkan hari ni aku tak makan sotong.. Paul, may u rest in peace..:P (hahaha.. tak ada kaitan kot!).

"Allah Maha Kuasa, Makhluk Tak Ada Kuasa"

Nurhani

Shah Alam

4 ulasan:

white rose berkata...

kahkah...memang dah menu arini xde sotong, sah2nye tak makan...

sy pun sama, sy makan udang je arini...
hahahaha...

tapi kan, kenapa dia digelar sebagai "beliau"...
logik tak?

Kehidupan Makkah berkata...

Salam...buat sambal sotong hari ni...

..nOWa.. berkata...

White Rose,

Sajer jer..sebab nama beliau Paul..:)

Hunny berkata...

KM,

heheh..:)