Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 12 Februari 2011

Diari : Be strong..

Assalam,

Aku letih.giler.. Baru pas habis main badminton.. rasa nak pecah-pecah tumit kaki aku yang licin lagi mulus, sebab malam ni, COACH kami tak berperi kemanusiaan. Dipaksanya aku dan Nora berlari-lari mendapatkan bola. Walawey!! Sekarang kaki aku tengah sakit. Harap-harap esok aku dapat berjalan ke kelas dengan sempurna.

Tadi main badminton, macam nak lepas geram pun ada. Asyik menSMASH ajerr.. Ntah kenapa, tiba-tiba aku terasa hati dengan seseorang. Nampak gayanya dia macam tak berapa nak bercakap dengan aku. Dunno why. Maybe dia ada masalah kot. Hmmm.. Tapi tak apalah. Maybe aku ada buat salah kat dia. tapi TOLONG la bagitau, apa salah aku. Tak la aku tertanya-tanya.

Anyway, malas lah aku nak layan perasaan 'tertanya-tanya' ni. Sebab semuanya tak pasti. Lebih baik aku kuatkan hati dan jiwa aku. Soal perasaan tak akan ada akhirnya. Aku doakan Allah berikan dia ketenangan hati dan sentiasa dipermudahkan Allah. Maybe dia perlukan masa bertenang sebelum nak berbicara dengan aku. Apapun, aku sedar. Aku manusia biasa. Banyak kekurangan. Aku harap, dia maafkan aku.
Pesanan aku pada kawan-kawan yang mengalami ujian hati dan perasaan, carilah penyelesaian dengan jalan SABAR dan SOLAT. Redha dengan apa yang berlaku. Rajin-rajinkan diri bangun solat malam. Jaga hubungan kita dengan Allah, pasti Allah akan jaga kita.

Sekarang, aku mau buat persediaan untuk mengajar esok. Mata dah mengantuk. Badan dah letih. Main badminton non stop 2 jam. K lah. Babai. Doakan aku dapat siapkan slide malam ni yer..:)

"Be strong"
Nurhani
Shah Alam

1 ulasan:

white rose berkata...

insya'Allah, kak hunny dapat siapkan slide tu...

minum air kosong banyak2...
badan kurang letih...

bagus, tambahkan stima diri