Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 9 Jun 2011

Diari : SENYUM..:)

Assalam semua,

(Rindunya nak menulis!!:))

Bulan ni Bulan Rejab. Hari ini dah 7 Rejab 1432H.  Jom kita sama-sama memuliakan bulan Rejab dengan banyakkan berpuasa sunat, bersedekah dan amalan-amalan lain. Sesungguhnya, sedekah tidak menjadikan kita miskin. Ia hanya dorongan syaitan yang menakut-nakutkan manusia supaya tidak bersedekah. Bahkan kita dapat beroleh keampunan dan mensucikan kita dari dosa-dosa kecil yang kita lakukan. 

Ini bukan saya yang kata, tetapi Al-Quran Kalamullah yang berkata;

"Syaitan itu menjanjikan (menakut-nakutkan) kamu dengan kemiskinan atau kepapaan (jika kamu bersedekah atau menderma), dan ia menyuruh kamu melakukan perbuatan yang keji (bersifat kedekut); sedangkan Allah menjanjikan kamu dengan keampunan daripada-Nya serta kelebihan kurniaan-Nya. Allah Maha Luas (limpah rahmatNya)lagi Maha Mengetahui." Surah Al-Baqarah : 268.

Kalau tak dapat bersedekah dengan harta, sedekah dengan tenaga, atau ilmu. Paling tidak, dan sedekah paling senang (seperti kata seorang teman) sedekahkanlah SENYUMAN, supaya bahagia dan tenang mata-mata yang memandang dan hati yang melihat.

SENYUM.. :) Tak perlu kata apa-apa..Senyum..:)



"Bila Hatiku Senyum..:)"
Nurhani
Bandar Sri Putra