Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 20 November 2009

Diari - Thanks to all..


Salam semua,

Saat ini, saya masih lagi di pejabat, memastikan folder untuk Mesyuarat Jawatankuasa Undang-Undang MAIS yang akan bersidang pada minggu hadapan disiapkan oleh kakitangan bahagian. Walaupun saya sebenarnya boleh terus pulang saja, saya memilih untuk berada bersama mereka di pejabat, sekurang-kurangnya saya boleh menyemak kerja-kerja lain. Inilah rutin kami di sini, kalau ada mesyuarat penting. Terpaksa berlama-lama di pejabat untuk menyiapkan folder untuk diserahkan kepada ahli mesyuarat. Semalam menyiapkan maklumbalas untuk mesyuarat yang sama. Hari ni pula, foldernya. Hasrat saya nak menyerahkan folder tersebut malam ini juga, tetapi nampak gayanya terpaksa dihantar esok sahaja. Lagipun, pemandu yang sepatutnya menghantar folder tersebut dahpun memulakan aktiviti menghantar folder untuk mesyuarat Audit MAIS yang juga bersidang pada minggu hadapan.

"Cik Hani. Esok ajelah saya hantar yerr.. Saya nak kena hantar folder untuk Mesyuarat Audit ni," kata Indra, pemandu bertugas.

"Oh, ye ke.. Hantar je lah sekali, apa salahnya. Boleh tunggu jap?"tanya saya.

"Lama lagi tak nak siap foldernya? Kalau lama, baik esok aje saya hantar. Ni pun dah nak Maghrib ni. Saya nak hantar area Shah Alam dan Gombak," katanya lagi.
"Hmmm... tak pasti pulak siapnya, Takper lah.. Esok ajerlah awak hantarkan," jawab saya.

Apapun, saya ucapkan terima kasih kepada semua kakitangan Bahagian yang sanggup pulang lewat semata-mata menyiapkan folder. Thanks to all. Moralnya, apa-apa tugasan yang diamanahkan, walaupun mencabar dan banyak, kalau diselesaikan bersama, tentu lebih seronok diselesaikan dan kurang stress. Alhamdulillah, folder dah ada depan mata saya. Nampaknya kemas dan sempurna, sedia untuk diedar. :) Balik dulu!

"Syoknya esok cuti!"
Hunny Bee Stuck in the Office
Bangunan SIS
Shah Alam

Tiada ulasan: