Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 27 Disember 2009

Diari - Akhirnya aku akur...

Salam semua,

Setelah lama tak update blog, disebabkan kesibukan dengan karier dan tambahan pula mindaku tiba-tiba seolah-olah diserang virus kebuntuan mengarang artikel-artikel yang ringkas tetapi memenuhi citarasa pembaca, walaupun aku tak pasti apa citarasa pengunjung blogku.

Rasa macam blank jerr... Buat kerja pun macam serba tak kena ajer.. Rasa macam tak bersemangat. Macam ada sesuatu yang tak kena.. Rasyid, pembantuku, beberapa kali menyarankan padaku untuk mengambil cuti rehat.

"Boss. Ambik la cuti hujung-hujung tahun ni.." ujar Rasyid pada ku.

"Kenapa pulak saya kena ambik cuti? Tetiba jer mintak saya bercuti," tanyaku.

"Sebab, kalau boss ambik cuti, tak la segan sangat saya nak mintak cuti," katanya sambil tergelak kecil.

"Owh. Segan nak cuti rupanya. Jadi saya kena cuti la sebab nak elakkan awak segan mintak cuti la ni," balas aku sambil ketawa. Macam ni pun boleh?

Walaupun aku cuba jugak fokus dengan kerja-kerjaku, tetapi, akhirnya aku akur. I really need a break. Jadi, aku pun memohon cuti daripada Ketua Jabatanku. Tak lama pun. 4 hari ajer. Itu pun menggunakan cuti gantianku yang banyak kerana banyak tugasan lebih masa yang aku terpaksa laksanakan pada tahun ini. Yang menariknya, tahun depan baru aku masuk semula ke pejabat. Yang lagi menariknya, cutiku pada tahun ini masih berbaki 27 hari lagi...



"Syoknya cuti"


Nurhani


Cherating Bayview Resort


Pahang


* Cuti gantian : Cuti yang diperuntukkan kepada pegawai kumpulan pengurusan & profesional sebagai gantian kerana bekerja lebih masa, kerana pegawai A tidak boleh menuntut bayaran bekerja lebih masa.



Bilik kami mengadap ke laut. Tenang dan mengasyikkan. Subhanallah..


Di musim tengkujuh ini, ombak di pantai ini kelihatannya agak kuat juga. Perlu lebih berhati-hati sekiranya ingin mandi.

Kolam renang pun ada. Alternatif untuk yang tidak dapat mandi laut.

Ok juga tempat ni, sebab tak crowded macam di PD.

2 ulasan:

..nOWa.. berkata...

i can see some one wearing swimming suit! ahah

Hunny berkata...

Weh Nowa,

Aduss!! Sekarang, satu Malaya sudah tau!! Diam-diam sudah...