Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 20 Disember 2009

Diari - Perjalanan Hijrah 1431 - Part II

Salam semua,

Di sini saya uploadkan sebahagian foto-foto yang menarik sepanjang perjalanan Hijrah 1431.


Peserta lelaki yang terlibat dalam bengkel tersebut. Awalnya memang bersemangat dan gembira, tetapi akhirnya tewas juga dilambung bas! Dari kiri hadapan: Ashraff, Suhaimi, Farid, Baris kedua: Hamidon, Khairie dengan hp Hello Kitty, Rohaizul.
Baris ketiga : Khairi, Makhi, Shah, Yuslan.

Sebahagian peserta wanita yang terlibat.Semoga Hijrah kami dari Selangor ke Pulau Pinang membuahkan hasil untuk menggubal model pengukuran prestasi MAIS dan anak syarikat, walaupun masing-masing sudah kepenatan kerana 9 jam berada dalam bas. Sakit pinggang beb!
Dari depan kiri: Nora, Mid. Baris kedua: Lisa, Rohaidah. Belakang: Nomi , Hani.

Perasmian Majlis oleh SS Dato' Hj Mohammed Khusrin Bin Munawi, Setiausaha MAIS. Banyak amanat yang disampaikan kepada kami termasuklah kepentingan menjaga masa, amanah, disiplin, dedikasi kepada kerja dan menjaga perhubungan dengan teman sepejabat.

SS Dato' Setiausaha mempengerusikan mesyuarat Pengurusan MAIS. Berbaju merah kuning adalah Dato' Aidit Bin Ghazali yang mengendalikan program kami di sini.

Selamat Pengantin Baru Rosmah yang majlisnya berlangsung pada 19/12/2009. Lepas ni, sapa punya turn pulak ek?
Berdiri dari kiri : Atiqah, Faezah, Rosmah, Balqis, Hani
Duduk dari kiri: Shakirah dan Raudhah.

Semoga hijrahmu menjadikan kamu seorang insan yang lebih baik dan seorang isteri yang solehah.

Selamat Pengantin Baru Hani dan Hj Basyir yang majlisnya berlangsung pada 19/12/2009. Semoga hijrah kalian berdua ke dunia yang baru mendapat keberkatan.
(Kebetulan, nama pengantin perempuan ni sama dengan saya, Norhani)

Suasana di dalam masjid negeri Selangor yang saya rakamkan, kelihatan penuh sesak ketika program wacana ilmiah oleh tetamu khas dan juga Tokoh Maal Hijrah peringkat kebangsaan, Dr Syeikh Yusuf Al-Qardhawi.

Berbaju hitam, Syeikh Dr Yusuf Qardhawi. Di sebelah kanan beliau, Tuan Haji Abdul Ghani Shamsuddin, selaku jurubahasa pada malam tersebut. Di sebelah kiri beliau, YAB Dato' Seri Abdul Khalid bin Ibrahim, Dato' Menteri Besar Selangor yang merasmikan majlis tersebut. Antara lain Syeikh Dr memperingatkan hadirin mengenai kepentingan dan kesan hijrah kepada umat Islam, serta mengekalkan institusi masjid sebagai pusat pertemuan dan ukhuwah.

Jemaah wanita yang ramai memenuhi dewan solat utama.

Merakamkan detik-detik sewaktu mendengar ucapan Dr Syeikh Yusuf Al-Qardhawi di masjid negeri bersama adik saya. Semasa melihat kembali gambar ini, saya tertanya-tanya; "Kenapa jari telunjuk Cik Ya kat situ?" Beliau menjawab: "Nak tutup jerawat.." Bolehkah macam tu?

Parking kereta yang penuh sesak, sampaikan terpaksa double parking.

"Mencari Redha Ilahi"

Nurhani

Seksyen 19

Shah Alam

2 ulasan:

ibnu_maulub berkata...

salam kak..
amboi kelihatan sungguh comel ye pada malam tadi..
huwahuwahuwa....

Hunny berkata...

Salam Ibnu Maulub,

Sememangnya Kak Hani chomel, bukan malam tadi jerrr... huhuhu...