Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 29 Disember 2009

Diari - Sayonara Cherating..

Salam semua,

Pagi ini jam 9 pagi, semua anggota batalion dah riuh rendah sibuk mahu turun ke laut. Kononnya nak mandi laut pulak, setelah puas berenang di pool.

"Jom lah Cik An. Last! Last!," Kakak saya mengajak. Anak-anak saudara saya sudah bersiap sedia dengan pakaian renang masing-masing.

Saya mengambil keputusan untuk tidak join aktiviti renang ke sekian kalinya di Cherating. Rasa macam sakit-sakit badan selepas berenang dengan gaya tersendiri: kuak dada, kuak terlentang, kuak kupu-kupu, etc... hehehe..

Apapun, 3 hari di Cherating memberikan satu pengalaman yang tersendiri. Berehat bersama keluarga tercinta sememangnya perkara yang memberikan ketenangan dan kebahagiaan. Lumrah manusia, ingin dicintai dan mencintai. Cintai keluarga kita, yang menyayangi kita dengan cara tersendiri. Sayangi mereka semasa kesempatan masih diberi Allah. Semoga cinta kepada keluarga kita mendekatkan kita kepada cinta yang hakiki Allahu azza wajal dan KekasihNya Rasulullah SAW. Amin. Sayonara Cherating!

Sudut untuk ku berkarya.


"Love Allah, love your family"

Nurhani
Cherating Bayview Resort
Kuantan

2 ulasan:

abu razeen berkata...

Yesterday is but a dream, tomorrow but a vision. But today well lived makes every yesterday a dream of happiness, and every tomorrow is a vision of hope. Look well, therefore, to this day. Cherish the moment Dear Hunny

Hunny berkata...

Salam Abu razeen,

TQ.. Maaf lambat sangat menjawabnya.. :)