Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 27 Disember 2009

pEGUAM mENULIS - kES KALIMAH ALLAH


Salam semua,

Suka saya untuk menyampaikan pesanan sahabat NGO saya, Dato Dr Haji Mustapha Ma kepada umat Islam supaya dapat menghadiri pengisytiharan Keputusan kes kalimah Allah yang telah ditetapkan di Mahkamah Tinggi Jalan Duta, Kuala Lumpur iaitu bersamaan hari Rabu, 30hb Disember, 2009 pada jam 2.30 p.m.

Berikut adalah pesanan beliau:-

Dear Brothers & Sisters,

BismillahHirRahmanN irRahim. Assalamualaikum w.b.t.
SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARAM 1431 & MA’AL HIJRAH 1431.
WISHING YOU AND FAMILY A VERY HAPPY, HEALTHY AND PROSPEROUS NEW YEAR 2010 INSYA ALLAH.

I wish to take this opportunity to appeal for your personal as well as your members attendance at the forthcoming Pronouncement of Judgement on the “KES KALIMAH ALLAH” at the High Court, Jalan Duta, Kuala Lumpur Insya Allah on Wednesday, 30th December, 2009 at 2.30 p.m.

We need your physical presence and moral support to show Muslim solidarity against wanton attacks on the sanctity of Islam through the abuse of the Civil Court System.

Wassalam

Dato’ (Dr.) Haji Mustapha Ma

President MACMA MALAYSIA

Adalah amat penting bagi kita untuk mempertahankan kalimah Allah ini ekslusif hanya untuk agama Islam sahaja, dan orang Islam sahaja, untuk mengelakkan kalimah tersebut digunapakai oleh agama selain Islam. Ini penting supaya generasi umat Islam terkemudian tidak terkeliru bahawa seolah-olah Allah yang kita sembah dan taati adalah sama dengan Tuhan yang disembah oleh penganut agama bukan Islam. Dari sudut perundangan pula, permohonan supaya agama lain boleh turut sama menggunakan kalimah Allah ini oleh sebuah gereja katholik amat-amat tidak wajar kerana mahkamah sivil tidak sepatutnya membicarakan permohonan ini langsung kerana perkataan Allah ini tidak boleh dibicarakan langsung kerana termasuk di dalam perkara yang dikategorikan sebagai 'non justiciable' (perkara yang tidak boleh diberi justifikasi) .Jom sama-sama hadir dan penuhkan Mahkamah Tinggi Jalan Duta KL sebagai tanda menyokong perjuangan memartabat Islam dan syariah.


"Memartabat undang-undang syariah"

Nurhani

ChErATING sEA bAYVIEW

kUANTAN, PAHANG.

2 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam Hani.

Semoga keputusan pengadilan menyebelahi kita.Pak Ngah akan ikuti infonya di dalam blog Hani nanti.
dr.Kluang.maas salamah..he3.

Hunny berkata...

Salam Pak Ngah,

Balik kampung ker? Alhamdulillah, walau di mana Pak Ngah berada, namun sokongan Pak Ngah sangat dihargai. Insyaallah saya update cerita dalam blog saya nanti. :)