Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Rabu, 20 Januari 2010

Diari - Sidang media MAIS untuk isu kalimah Allah..

Salam semua,

Dah lama nak upload gambar-gambar mengenai sidang akhbar MAIS untuk isu kalimah Allah yang diadakan pada 11hb Januari 2010. Hanya pada hari ini ada kesempatan untuk digunakan sebagai rujukan dan kenangan di kemudian hari.

Sebelum sidang media dibuat, pihak MAIS telah mengadakan persidangan tergempar untuk membincangkan mengenai isu ini. Kemudian, tepat jam 11.30, ahli-ahli MAIS telah berkumpul di Masjid Negeri untuk sesi taklimat mengenai keputusan MAIS kepada NGO-NGO yang menghadiri Seminar Kefahaman Islam " Isu Kalimah Allah" yang dianjurkan oleh MAIS dan JAIS.

Berikut adalah gambar-gambar yang saya pilih untuk diuploadkan:-

YAD Dato' Setia Pengerusi MAIS memulakan sesi taklimat dengan membentangkan keputusan MAIS.

Dato' Aidit Ghazali, salah seorang ahli MAIS, turut memberikan sedikit pesanan kepada NGO yang hadir.

Tuan Hj Zainul Rijal, mantan Presiden PGSM, sekarang Presiden Persatuan Peguam Pembela Islam, memberikan taklimat dari sudut perundangan.

SS Dato Setia Mufti Diaraja turut memberikan pandangan dari sudut Hukum Syarak dan keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor.

NGO- NGO wanita yang hadir memenuhi ruang masjid.


NGO-NGO lelaki yang turut sama mendengar taklimat mengenai isu kes kalimah Allah.

Tuan Hj Bokhari, bekas peguam, dan pengasas Maahat Tahfiz Wal Qiraat seksyen 3, Shah Alam yang juga ayahanda kepada seorang teman baik saya, turut memberikan pandangan.

YAD Dato' Hj Abu Bakar, Orang Besar Daerah Petaling, mantan ahli MAIS, turut memberikan pandangan dan sokongan terhadap tindakan MAIS.



Antara yang hadir, termasuk berbaju biru, Ustaz Mustafa Al-Muqri',(Imam Masjid Negeri), berbaju puith berkot, Dr Halim Tamuri (ahli MAIS).

Bertudung kelabu berbaju batik, Prof Datin Paduka Dr Zaleha Kamaruddin ( ahli MAIS) turut hadir memberi sokongan.

Sidang media bermula.


Antara wartawan-wartawan dan wakil-wakil media yang hadir.


Banner yang tertera " penggunaan perkataan Allah hanya untuk orang Islam sahaja".


Mudah-mudahan Allah membantu perjuangan MAIS menyelamatkan nama Nya, demi menyelamatkan akidah ummah. Semoga entri ini kelak dapat dibaca oleh generasi akan datang, bahawa kami sedaya upaya jiwa dan raga akan mempertahankan Islam dari ancaman kuffar., supaya perjuangan kami ini diteruskan. Amin.

"Cintai Allah, CIntai Islam"
Nurhani
Shah ALam

2 ulasan:

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) berkata...

amien...soga MAIS terus berjaya

Hunny berkata...

Salam Ayong,

Amin. Mudah-mudahan kita semua berjaya.. :)