Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 2 September 2010

Diari - Makan Free di Glenmarie..

Salam semua,

Hari ini, saya dan beberapa orang pegawai MAIS dari Bahagian Pembangunan Hartanah, Bahagian Undang-Undang dan Bahagian Penyelenggaraan MAIS dijemput untuk menghadiri majlis berbuka puasa di Glenmarie Golf and Country Resort. Kami bertolak ke sana menaiki sebuah kereta yang dipandu oleh Shikin. Sebenarnya kami bertolak agak lambat dari seksyen 3 Shah Alam, iaitu lebih kurang jam 6.45 petang. Tetapi mujurlah Shikin seorang pemandu yang sangat cekap men'cilok' dan memecut kereta MyVi 1.3 manual miliknya, so kami berjaya sampai 5 minit sebelum waktu berbuka. Syabas Shikin, thanx to you, kami semua sampai dengan selamat.. But pleaseee... jangan lah buat action movie filem Rempit dan aksi Impak Maksima masa kami dalam kereta tu!! Waaaa!!! Seriauuuu!!!! Kami sumer belum kawin kott!!!

Asalnya kami semuanya telah sepakat untuk solat terawih berjemaah di sana, namun melihat keadaan suraunya yang tak seluas mana (tak muat kott kami sumer nak jemaah ramai-ramai dengan tetamu lelaki), jadi kami just makan, solat maghrib, sambung makan dan pulang semula ke rumah untuk solat Isyak dan terawih. Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki dapat makan free hari ni.. :) Alhamdulillah..:) Syukur.. Cuma sebenarnya kalau ada slot ceramah pun menarik juga.

Di sini saya uploadkan gambar-gambar sepanjang majlis berbuka tersebut.

Kempen berkongsi kereta. Tema : "Baik punya cilok by Shikin". Betul tak Nowa, Shika and Tikah? Dari kiri : Shikin, Shakirah, Nora, Tiqah dan saya.


Model busana muslimah.. :) Pengalaman pertama Shikin jadi model busana muslimah. Walau nampak kekok, tapi syabas!!

Alhamdulillah..:) Chantek jubah Shikin?? :D


Dari kiri : Izzati, Nora dan Shakirah.

Dari kiri : Balkis, Syafiq dan Isma dari Bahagian Pembangunan Hartanah.

Saya dan Husna.

Me and Shikin.

Sebahagian kakitangan lelaki yang hadir dari BUU, BPH dan BPP MAIS.

Nice one..: I loike!! :P

"Sajer-sajer"
Hani
Shah Alam

4 ulasan:

ana berkata...

wah bestnyer mkn free...tak ajak pun :P

azza berkata...

bestnye..

Hunny berkata...

orang rajin masak tak sesuai diajak.. hehehe:D

Hunny berkata...

Azza,
Makanan biasa ajer.. yang best pakai jubah ramai-ramai..:D