Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 10 September 2010

Diari : Salam Aidilfitri (1 Syawal 1431)

Salam semua,

Sempena 1 Syawal yang mulia ini, saya menyusun 10 jari tangan memohon keampunan daripada semua, saudara-mara, teman-teman, rakan-rakan blogger, terutamanya kepada pengunjung-pengunjung blog NURHANISALWA.COM, kemungkinan ada entry saya yang menyentuh peribadi atau mengguris hati mana-mana pengunjung blog ini. Sesungguhnya yang baik itu daripada Allah Maha Kuasa, yang kurang itu adalah berpunca dari kelemahan saya sebagai manusia, yang sangat dhoif lagi serba kekurangan. Mohon maaf atas segala silap salah, semoga Aidilfitri disambut dengan penuh kesyukuran dan membesarkan Allah. Semoga kita dipanjangkan usia untuk bertemu dengan Ramadhan dan Syawal akan datang. Gunakan peluaang cuti yang panjang untuk merapatkan ukhuwah, bertemu dan menziarahi saudara-mara jiran tetangga. Jangan lupa ibadah puasa 6 di bulan Syawal kepada yang berkemampuan untuk berpuasa..:)

Pesanan saya, berhati-hati semasa beraya. Bukan setakat di jalan raya, tetapi sewaktu makan kuih raya. Kebanyakkannya kaya dengan gula dan mentega. Beringat sebelum kena :D .

Tips dari Abah tersayang apabila mau menaiki kenderaan, baca doa turun dan naik kenderaan, dan baca 6 bismillah dan 5 surah. Turutannya begini:-

1) Bismillahirrahmanirrahim
2) Surah Alkafirun (Qul Yaaaa)
3) Bismillahirrahmanirrahim
4) Surah Al-Fath (Iza ja.a..)
5) Bismillahirrahmanirrahim
6) Surah Ahad (Qul Huwallah)
7) Bismillahirrahmanirrahim
8) Surah Al-Falaq (Qul Auzubirobbilfalaq)
9) Bismillahirrahmanirrahim
10)Surah An-Nas (Qul Auzu birobbinnas)
11)Bismillahirrahmanirrahim

Kemudian baca doa menaiki kenderaan :-


Akhirnya, saya mengucapkan Eid Mubarak, Kullu A'min Wa Antum Bil Khair, Maaf Zohir & Batin. Jemput datang ke rumah raya ni kepada sesiapa yang berkesempatan..:)

"Taqabbalallahu minna wa minkum"

Nurhani

Kg Raja

Kuala Selangor

1 Syawal 1431H

1 ulasan:

ana berkata...

salam...
slmt hari raya cik hani... :)