Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Rabu, 23 Februari 2011

Diari : Bla Bla Bla..

Assalam,
Aku nak membebel sket. 

Paper, kertas kerja, kertas cadangan, kertas makluman... semua tu sebaya dan adik-beradik. Semua kena fikir dan beri justifikasi. Kena teliti dan bentang dalan mesyuarat. Malam tadi pun aku terpaksa siapkan paper untuk YAD Dato' Pengerusi untuk konvensyen MAINS 18hb Mac nanti. Dia nak before 1hb Mac.

Mesyuarat Jawatankuasa Undang-Undang 1hb Mac. Folder belum siap. Maklumbalas belum terima.Semua paper tak dapat lagi walaupun due date aku bagitau 22hb. Hari ni, satu bayang paper pun tak ada.

Pagi meeting with AmIslamic untuk usahasama wakaf tunai secara online. Petang discussion on agreements dan drafting yang tak sudah-sudah. Then baru ada masa untuk semak perjanjian, draf surat keluar, dokumen lain serta minit mesyuarat.

Hari demi hari, semakin banyak tugasan yang Bahagian aku terima. Tak pasti disebabkan kepercayaan si pemberi atau memang sudah tanggungjawab Bahagian aku. Kini, tanggungjawab kami lebih berat. Arahan Pengerusi, semua kes-kes undang-undang berkaitan ajaran sesat dan mengajar tanpa tauliah yang dikendalikan di Jabatan Agama, aku kena pantau. O yeah?? Baik!! (Kadang-kadang aku lupa yang staff di Bahagian aku ada 10,000 orang, sebab tu kami mampu buat semua. Malaysia boleh!!)

Soalan dalam kepala aku.. BILA NAK SIAP?? Semua tu yang asyik terngiang-ngiang dalam kepala sekarang.. (Kadang-kadang keliru tugas sebenar aku, sebagai penasihat ke peguam ke penterjemah ke atau penyelesai?) Yang pastinya, aku PEMBUAT KERJA! Saya Yang Menurut Perintah!

Tapi aku tak pedulik semua tu. Kerja tetap kerja. Main badminton tetap main badminton. Kasi release tension. Jom!! 

(Kesian kat staff yang terpaksa kerja keras untuk bantu kelancaran operasi Bahagian. Takpe. Nanti dapat gaji I belanja semua ok?..:P Ketiadaan Mid dan Raudah sangat dirasai. Bila la korang nak balik?? Kerja banyak nih!:P)
 
"Membebel tapi kerja siap"
Nurhani
Shah Alam

4 ulasan:

ejaMaria berkata...

hehehe... biasa la tu kdg2 bila banyak kerja jadi 'lost'
... mana satu la kerja yg utama... kena list out semula mana yg palig penting... ;p

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Termasuk saya ker nak belanja tu..:)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

saya nak jugak

Hunny berkata...

Eja Maria,
Thanx for the advise

En Razak n brutalsolo,
Meh-meh...:P