Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 3 Februari 2011

Diari : Debaran 14 Februari 2011..

Assalam semua,

Mesti korang ingat aku wat entry pasal Valentine's Day kan? :P. Sebenarnya tak ada niat pun. Tapi, sebab tarikh penting tu kebetulan tarikh yang sama dengan sambutan Hari Valentine yang telah pun difatwakan HARAM oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor dan Muzakarah Fatwa Kebangsaan. So, please nasihatkan dan sebarkan kepada semua kenalan, anak-anak, kawan-kawan, boyfriend-girlfriend, sanak saudara, sahabat handai, supaya TIDAK MENYAMBUT HARI VALENTINE, kerana ianya HARAM di sisi agama Islam.

So, what is so important about the date? :) And why I am so nervous about it?

Just to share with u all, tarikh tersebut bakal mencorakkan haluan hidup aku selepas ini. Mudah-mudahan ianya permulaan yang baik bagi aku. Dan mudah-mudahan keputusannya yang terbaik Allah takdirkan bagi aku. 

Semoga Allah permudahkan..:) Amin..

By the way, to adik-adik dan anak-anak muda yang sibuk membazir duit beli bunga / special gift untuk bagi pada kekasih masing-masing yang belum tentu akhirnya BERNIKAH dengan korang, better kasi kat mak ayah yang dah konfem akan sayang korang sampai bila-bila..


"Debaran"
Nurhani
Shah ALam

5 ulasan:

beautiful_rose berkata...

betul tuh...kata2 bernas seorang peguam ye =)

si para para berkata...

15hb tu kan maulidur rasul...

white rose berkata...

waaahhh...
kak hunny nak bertunang...

tahniah, tahniah...

jangan lama2 ye...
jemput laaa sy masa kenduri kawin nti yee...

Tanpa Nama berkata...

Berasan2 pada hemat saya nak bertunang kut.Andainya betul tekaan, Alhamdulillah didoakan semoga bahagia hendaknya.Amin....!

Hunny berkata...

Korang ni salah sangka semuanya..
Bukan bertunang, tapi LEBIH MENCABAR dari bertunang..:)