Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 25 April 2009

Diari - Hari yang seronok..

Salam semua,

Sebenarnya banyak benda nak saya ceritakan, tapi idea tak keluar. Jadi saya membuat keputusan untuk menulis mengenai aktiviti saya hari ini. Hari ini, entah kenapa, rasa seronok sangat buat kerja, sampaikan pukul 10 baru breakfast. Sebabnya saya sibuk menyiapkan satu notis arahan dan amaran daripada MAIS untuk ditandatangani oleh Setiausaha MAIS (yang juga Pengarah JAIS) terhadap seorang pemimpin ajaran Qadiani di Gombak. (Ada kesempatan nanti saya ceritakan mengenai ajaran Ahamdiyyah Qadiani yang telah difatwakan sebagai terkeluar dari Islam oleh Mufti seluruh dunia). Mujurlah pagi tadi sebelum ke pejabat sempat minum kopi MANGGODA (manggis + habbatussauda'), jadi kuranglah rasa lapar. Itupun malas nak pi breakfast, tapi kesian kat member yang dok tunggu dari jam 8.30pagi.

Lebih kurang setengah jam lepas tu, saya sambung lagi buat kerja. Alhamdulillah.. banyak tugasan yang dapat diselesaikan. Inilah seronoknya bila tak ada meeting, kerja dapat dibuat, hati pun senang. Tambahan pula, saya memang bernekad untuk menyiapkan semua kerja kerana minggu hadapan, selama 3 hari, saya akan berada di Persidangan Penyelarasan Undang-Undang Sivil/Syarak peringkat kebangsaan anjuran JAKIM di Petaling Jaya. Sepanjang tempoh itu, saya akan menginap di sana, kerana program sampai malam.

Waktu rehat yang panjang saya dan sahabat membuat aktiviti yang paling disukai oleh golongan wanita iaitu 'melontar dan bersedekah kepada para peniaga" di Stadium Melawati Shah Alam sempena jualan gudang METROJAYA. Banyak juga RM yang saya sedekahkan tadi untuk membeli beberapa barangan termasuk hadiah-hadiah untuk kenduri kahwin dan sambutan hari lahir yang bakal saya hadiri. Memang murah.. Nasib bawa duit sikit ajer, kalau tak, lagi banyak saya dermakan.. hehehe.. Walau duit habis, banyak sedekah, tapi hati seronok, sebab dapat barang yang kita suka..

Sebelah petang tadi, bermula jam 3pm, saya menghadiri mesyuarat pemantauan projek yang dibuat sebulan sekali untuk memantau projek-projek pembangunan MAIS. Habis meeting jam 5.45pm. Sejurus selepas mesyuarat tamat, saya bergegas pulang. Sebelah malamnya, saya sempat menjenguk blog sahabat2 sebelum saya menulis entri ini. Sambil menonton TV, saya berjaya menyiapkan modul untuk bengkel yang bakal Bahagian saya anjurkan pada bulan 5 nanti. Memang seronok buat kerja, kat umah pun nak buat juga..

Lepas tu, saya minum kopi MANGGODA lagi..sebab tu tak tido2 lagi.. hehhee.. seronok betul!! Alhamdulillah.. Terima kasih Allah, atas keseronokan dan kenikmatan yang diberi.


"Mencari Redha Ilahi"

Nurhani Salwa
Shah Alam
24 April 2009
2.00am

Tiada ulasan: