Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 2 April 2009

Diari - We are the champion!!

Salam semua,

Bermula Jumaat 3hb April 2009 sehingga semalam, Karnival Sukan MAIS dan anak syarikat MAIS telahpun dilaksanakan dengan jayanya. Alhamdulillah, program tersebut berjalan lancar, walaupun musim hujan,tapi sepanjang program, alhamdulillah, tak hujan, kecuali semasa penyampaian hadiah. Itupun tak menjadi masalah kerana acara penyampaian hadiah dibuat di dalam dewan.

Ini merupakan kali pertama karnival sukan ini diadakan bersempena dengan Bulan Quality MAIS Tahun 2009 bertujuan untuk mengeratkan ukhuwah di antara pihak MAIS dan anak syarikat yang bernaung di bawah MAIS iaitu Lembaga Zajat Selangor, KUIS dan Kumpulan MAIS Corporation. Alhamdulillah, kontijen MAIS berjaya mengumpul mata terbanyak di antara 4 pasukan yang bertanding, dan melayakkan kami merangkul kejuaraan untuk Piala Pusingan Dato Setia Pengerusi MAIS. Cayalah!! Tahniah kepada peserta-peserta yang menang (termasuklah saya, hehe), yang tak menang cuba lagi tahun depan. Dua2 game yang saya masuk dapat emas.. Rasa berbaloi berpanas2 sampai tan kulit masing2 untuk training bola tampar di masjid negeri.. Akhirnya team kami dapat emas!! Ping-pong pun sama, alhamdulillah dapat emas juga..

Tahniah juga kepada penganjur, penaja-penaja dan pihak urusetia yang bersusah-payah dan stress sepanjang pengendalian program. Syabas atas usaha kalian. Usaha mengukuhkan silaturrahmah di antara sesama Muslim ini perlu diteruskan. Soalan kepada urusetia, boleh tak demand cuti sebab menang? Ataupun pakej rawatan spa percuma untuk facial dan urut badan, sebab sakit badan den menampar.. Hehe..

Di sini juga saya kongsikan detik2 yang sempat saya rakamkan semasa program berlangsung..

Time pendaftaran.. Letih urusetia nak layan kerenah peserta-peserta yang masing2 'aktif' mulutnya.. Hehehe

Bola jaring, permainan terawal yang dipertandingkan.. Tengok lah aksi kakak kita ni.. macam wushu dan karate pun ada..

Cewah! Bukan main maniss lagi senyum masing2.. Almaklumlah, menangg.. cuba kalau kalah.. hehehe.. Mesti muncung boleh sangkut hanger..

Majlis perasmian dimulakan dengan doa selamat.. Moga2 program berjalan lancar dan menepati objektifnya.. Aminnn..

Perasmian oleh YAD Dato' Setia Pengerusi MAIS, Dato' Haji Mohamad Adzib Bin Mohd Isa.

Gimik perasmian adalah pertandingan badminton antara YAD Dato Azib dengan CEO Kumpulan MAIS Corporation. Smash Dato!!

Antara kontijen lain yang turut mengambil bahagian. Berbaju biru daripada Kumpulan MAIS Corp, berbaju merah kontijen dari Kolej Universiti Islam Selangor.

Acara senamrobik beramai2.. lenguh jugak..

Gaya seorang peserta volleyball MAIS.. Cayalah Puan!! Serve Puan terbaikk!!!

Team volleyball bergambar selepas menewaskan KUIS semasa final. Puas hati den.. Tak sia2 terbakar kulit muka..

Anggota PBSM yang komited menjalankan tugas semasa program berlangsung.

Kamera gurl dari KUIS cuba untuk mendapatkan angle yang menarik.

Upacara penyampaian hadiah..

Peserta2 MAIS berkongsi kegembiraan di pentas setelah dinobatkan sebagai juara keseluruhan Karnival Sukan MAIS. Cayalah u alls!! Hidup MAIS!!

Peserta wanita bergambar kenangan dengan piala pusingan.

My own collection, dua emas, bola tampar dan bola jaring. Alhamdulillah.. :)

Tiada ulasan: