Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Isnin, 1 Mac 2010

Peguam Menulis - Dulu lain, sekarang lain..

Salam semua,

Bila melihat gambar-gambar yang saya ambil semasa alumni UIAM LAW GRADS 2001, saya tersenyum sendiri. Kerana, insan-insan yang saya rakamkan fotonya dahulu pelajar-pelajar yang masih kurang matang, suka mengusik dan nakal-nakal belaka.

Kini, yang saya temui, amat-amat berbeza. Mereka semua sudah berkeluarga, semakin matang dan paling penting, semakin penyayang. Yang mana sudah menjadi ayah, sentiasa mengelek anak, mendodoi anak, nampak macam dah biasa, tak perlu disuruh-suruh. Yang ada anak kecil, makan pun ikut turn, suami dulu atau isteri dulu, sebab nak kena takes turn untuk pegang baby. sedangkan dulu, jangan haraplah! Masing2 nak kontrol macho.. Mudah-mudahan kasih sayang antara mereka semua berkekalan, dan anak mereka semuanya dapat menjadi anak soleh dan solehah dan menjadi sehebat mereka juga.

Great parents produce great kids. Amin.


"Sayangi keluarga anda"

Nurhani

Shah Alam
Pak Long dan Aisya Humairah.

Suami Irda dan anak mereka.

Shakirin dan anaknya.

Zuraidah dan anaknya.

Saliah dan anak-anaknya.

Gibok dan Aliff Haikal.

Nina dan Badrul Amin.

Awin dan anak ketiganya.

Sema dan anak-anak.

Yang Arif Syahmi, sekarang Hakim Mahkamah Syariah di Kedah bergilir mendukung anaknya.

Kyun, dan anak bongsunya yang kepanasan.

2 ulasan:

Nor Fadzlina Nawi berkata...

Salam Oan,

Apa hal lah ko dok letak gambar anak2 kawe2 ni..Mung bila lagi he..he..he

Hunny berkata...

Waalaikum salam Ina,

Insyaallah, masa aku akan tiba juga.. hhehehhe.. sama-sama doakan.. :)