Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Rabu, 20 April 2011

Renung Sejenak : Lama & Baru..

Assalam,

Lupa nak share result badminton time Karnival Sukan hari tu. Kami dapat naib johan.. Alhamdulillah.. Last year team MAIS dapat tempat ketiga. Kiranya ada peningkatan lah..:P. Tapi yang tak bestnya, kalah masa final dengan team dari KUIS kot... Dushh!! :P
Last two years, pingat 'lama' aku kaler gold. Untuk sukan ping-pong dan bola tampar. This year, pingat 'baru' aku kaler silver. Sukan badminton. Huhu.. Prestasi menurun.. :P

Baru dan lama..
Citer pasal lama dan baru ni, aku nak bertanya soalan kepada pengunjung blog ini.:P.Tapi tak ada hadiah ok? :P

Well, soalannya, kalau anda seorang ketua, yang mana satu anda akan pilih, di antara dua orang pekerja yang mempunyai kelayakan yang sama, salah seorangnya adalah pekerja lama yang konfem boleh buat kerja, tetapi kurang pengalaman, dan seorang lagi adalah pekerja baru, yang lebih berpengalaman dan menjadi pilihan utama di dalam sesi temuduga yang dibuat. Dari sudut ilmu, kedua-duanya mempunyai kelayakan yang sama. Yang membezakan mereka adalah pengalaman masing-masing.

Bagi aku, rajin, setia, jujur dan paling penting memang boleh buat kerja merupakan perkara paling penting dalam pencarian 'pekerja sejati'. That's why, aku prefer yang nombor 1.:) Korang  pulak macam mana?
Tidur sambil senyum... Terbaek!
Psstt.. Pernah seseorang bagitau aku, pekerja yang sejati dan sepatutnya disimpan dan dijaga oleh majikan adalah pekerja yang bila kita beri amanah/tugas padanya, kita boleh tidur lena pada malam hari..:P. Kat department aku ada pekerja macam ni. Korang ada?:P


"Sajer"
Nurhani

Shah Alam

1 ulasan:

tukang karut berkata...

cik loyar...saya pilih no 3..
boleh??