Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 23 Jun 2009

Diari - No title

Salam semua,

Semalam letih tahap dewa, sebab meeting pagi petang. Lagipun last nite tido lewat. 1.30 pagi baru tido. Pagi perjumpaan dengan NGO ABIM Selangor dan HQ. Perbincangan mengenai program-program yang dianjurkan oleh ABIM. MAIS bagi sumbangan wang, biar la depa yang buat aktiviti. Kami minta they all buat aktiviti untuk mat-mat rempit yang kebosanan sebab tak ada aktiviti. Tu pasal lah diorang meragut. Itu lah aktiviti yang mencabar minda they all.

Time lunch pun ada satu lagi discussion dengan seorang Profesor dari UKM mengenai penjanaan modal wakaf MAIS. Time break tinggal 30 jam, sempat gak la layan FB jap. Jam 2.30 Mesyuarat Jawatankuasa Wakaf Negeri Selangor. Banyak isu-isu wakaf dibincangkan. Jam 5 baru habis. Pastu, kena plak layan sembang dengan Profesor tu dan sorang lagi ahli Jawatankuasa sembang-sembang, sebab depa tunggu driver datang ambil. Diorang balik jer, tengok jam dah kol 6! Isk... Pastu staff aku sorang yang manja tu minta teman bukak posa pulak.. hmmm.. letih, tapi layan jer lah.. Baru naik pangkat, niat puasa nazar tiga hari kalau naik pangkat, kena la posa.

Pastu, letih-letih tu, aku teruskan tekan pedal kereta, terus ke SACC Mall Shah Alam, nak beli gift untuk my junior friend yang akan berangkat ke Turki Rabu ini untuk sambung pengajian. Selamat pergi, selamat kembali my brother. Baliknya, tak sempat rilek mandi2, gosok baju untuk hari ni, aku sambung kerja untuk prepare report Bahagian nak kena bentang hari ni.. Jam 12 malam, mata aku dah tahan nak teruskan perjuangan... Tutup lampu and zzzzz..

Rasa macam tak cukup 24 jam sehari...

Hunny,

Shah Alam

2 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam Hani.
Pak Ngah tengok hang la ni sebok betul la sampai tak dan seterika baju.
Kalau tak dan serika buat macam P.Romlee tu.Letak ja di bawah bantai. Kalau hantar ke kedai dobi pun nanti tak sempat pi ambik pulak.hehehe melawak je.
Tak pa Hani asalkan Allah bagi kita sihat, sihat itu sebenarnya sebahagian daripada kebahagian.
Alhamdulillah kerana kita dikurniakan Allah kesihatan.

Hunny berkata...

Salam pak Ngah,

Hehehe..menarik juga cadgn tu.. bolehlah sesekali praktikkan. Jimat belanja letrik.. hehehe