Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 5 November 2009

Diari - Asri lagi...

Salam semua,

Saya agak sibuk minggu dengan beberapa urusan termasuk isu penahanan Dr Asri Zainal Abidin. Hari ini, sedang saya membelek-belek gambar lama, terjumpa gambar kenangan bersama seorang lagi Asri yang setanding kepopularitiannya dengan Dr Asri, cuma tidak kontroversial. Semasa itu, saya diminta menjadi MC untuk majlis tersebut. Agaknya gambar tersebut gambar kenangan terakhir saya bersama beliau, sebelum beliau menghembuskan nafas yang terakhir kerana masalah jantung baru-baru ini. Peninggalan beliau sememangnya memeranjatkan ramai sahabat dan peminatnya, termasuk saya. Apapun, beliau meninggalkan nama yang baik saat peninggalannya. Ini yang sepatutnya menjadi iktibar dan contoh kepada kita yang masih hidup. Semoga roh allahyarham dicucuri rahmat..


Ustaz Asri, vokalis Rabbani. Pergi tak kembali. Namun pemergiannya meninggalkan nama yang baik dan lagu2 nasihat kepada kita yang masih hidup untuk diteladani.


"Minta autograf bang!" Allahyarham ceria melayan anak-anak yatim al-ijabah.


Gambar kenangan dengan Allahyarham. Kak Yan pun ada.


Penampilan khas, anak-anak Ijabah mengalunkan selawat dibai'e yang memberi terapi kepada hati dan jiwa supaya lebih tenang.

"Pergi tak kembali"

Nurhani

Seksyen 5

Shah Alam

Tiada ulasan: