Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Isnin, 30 November 2009

Diari - Parti Rakyat Swiss (SVP) Laknatullah!


Salam semua,

Saya menyeru semua umat Islam untuk membantah pungutan suara yang dibuat oleh Parti Rakyat Swiss (SVP) dan mengutuk tindakan mereka untuk membantah pembinaan menara masjid baru di negara itu. Kalau ada barangan daripada Switzerland, boikot terus, atau kalau ada sapa-sapa plan nak bercuti ke Switzerland cuti sekolah ni, batalkan aje laa..

Ini baru nak bina menara tambahan, belum nak bina masjid baru.. Pelik juga.. Sejak bila pulak menara masjid merupakan simbol 'politik-keagamaan yang menuntut kekuasaan'.. Jom kita boikot ramai2!!

Dari sudut perundangan, rasanya di dalam perlembagaan Swiss telah termaktub mengenai prinsip kebebasan beragama, yang mana ini tidak dipatuhi. Ini berbeza dengan Malaysia yang meletakkan prinsip kebebasan beragama dengan beberapa sekatan, iaitu, agama lain tidak boleh disebarkan kepada orang Islam. Ini adalah 'spirit' atau asas Perlembagaan Persekutuan Malaysia digubal, iaitu meletakkan Islam di tempat yang mulia dan teratas mengatasi agama-agama lain, dan dimartabatkan sebagai agama bagi Persekutuan.
Anyway, from the positive side, kemungkinan sebahagian masyarakat Switzerland sudah mula gerun dengan 'kuasa seruan' yang dilaungkan melalui corong-corong speaker yang diletakkan di menara-menara masjid, yang berupaya untuk mengajak manusia ke arah kejayaan..

SVP turut membuat poster yang memaparkan seorang wanita dengan burka (penutup muka) dan juga menara-menara yang digambarkan seperti peluru berpandu sangat menghina Islam dan menggambarkan seolah-olah Islam adalah agama yang ganas dan sukakan peperangan. Semoga Allah terus memelihara dan memuliakan Islam setiap saat dan waktu. Amin..

"Mempertahankan Agama, Tanggungjawab Bersama"

Nurhani

Shah Alam

Tiada ulasan: