Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 19 November 2009

Diari - Thanks to Allah, Tomorrow is Friday!!


Salam semua,

Pantas betul masa berlalu, esok dah hari Jumaat. Sepanjang minggu ni, tak cukup rasanya masa yang Allah anugerahkan. Namun alhamdulillah, dapat juga saya melaksanakan aktiviti dan tugasan yang penting termasuk menghadiri Persidangan Komuniti Syariah yang dianjurkan oleh Jabatan Peguam Negara pada hari Isnin dan Selasa. Itupun pada hari Selasa sahaja. Hari Isnin saya terlibat dengan mesyuarat di sebelah petang dan menyiapkan kerja-kerja harian di sebelah pagi. Saya sempat juga menghadiri kes Dr Asri di Mahkamah Rendah Syariah Gombak, semalam, sebagai peguam pemerhati. Hari ini pula, pagi dan petang bermesyuarat. Sepatutnya sebelah petangnya saya perlu mempengerusikan program lawatan daripada Bahagian Undang-Undang JAKIM, tetapi mesyuarat di sebelah petangnya lebih penting, jadi saya terpaksa meminta pegawai lain di Bahagian saya menggantikan saya. Ini pun baru selesai menyemak surat-surat dan kerja-kerja Bahagian, termasuk tindakan dan maklumbalas terhadap minit-minit mesyuarat yang diedar.

Alhamdulillah, berkat kerjasama oleh semua pegawai di Bahagian, tugasan dan pelaksanaan kerja terasa mudah dan lancar, dan terasa seronok bekerja. Cuma terasa nak memohon cuti sempena cuti sekolah ni, nak merehatkan otak dan badan, setelah berhempas pulas memerah keringat bekerja hari-hari.. Cuma sedang memikirkan, kat mana tempat yang best untuk berehat.. Yang tak yah kuar duit banyak, tapi relaxing, (selain dari rumah sendiri yang nyaman dan tenang (sebab jumpa mak ayah and keluarga))... Selain dari gi wat haji coz tak cukup belanja lagi.. Korang ada idea tak?


"Syoknya Cuti"

Hunny Bee Stuck in The Office


Seksyen 5

Shah Alam

Tiada ulasan: