Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 12 November 2009

Diari - Mesyuarat Bahagian dengan TSU MAIS


Salam semua,

Hari ini, pada sebelah petang diadakan Mesyuarat Bahagian Undang-Undang MAIS bersama Timbalan Setiausaha MAIS, al-fadhil Tuan Abdul Halem Hapiz. Setelah lama tidak bermesyuarat bersama beliau, banyak perkara dan isu yang kami ketengahkan, khususnya berkenaan dengan pengurusan Bahagian Undang-Undang dan penyelarasan kerja. Insyaallah, 17hb November ini, beliau akan berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan ibadah haji.

"Ini Bahagian yang terakhir saya bermesyuarat. Yang lain semua dah selesai." katanya.

"Biasalah Ustaz. Bahagian VIP memang last sekali," kata saya.

Selepas mesyuarat tamat, beliau meminta saya menyiapkan dua tugasan semasa beliau ke Tanah Suci. Sambil bergurau, saya berkata;

"Ustaz. Ingatkan nak gi haji, Ustaz tinggalkanlah wasiat harta-benda ker kat saya.. Ini tinggalkan kerja."

Beliau tersenyum sambil menjawab:

"Itu yang ada. Tapi, tinggalkan kerja itu lebih baik," jawabnya.

Apapun yang ditinggalkan, ianya merupakan satu wasiat dan amanah kepada saya untuk menguruskannya. Kami mendoakan semoga Tuan Abdul Halem Hapiz selamat pergi dan pulang dan mendapat haji yang mabrur.

"Mengharap Redha Ilahi"
Nurhani
Shah Alam

Tiada ulasan: