Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 10 Julai 2010

Puisi - Jatuh cinta sekali lagi..


JATUH CINTA SEKALI LAGI?

Ntah kenapa
Hati rasa bahagia
Bila mendengar suaranya
Walau ramai lagi

Yang lain

Yang punya suara

Lebih mersik

Lebih merdu...


Ntah kenapa
Jiwa rasa tenang

Saat menatap wajahnya

Walau ramai lagi

Yang lebih kacak

Yang lebih gagah...


Dia
Temanku

Saat-saat aku perlukan teman

Mengisi kesepian

Membakar semangat

Jiwaku yang hancur-lebur

Kerana cintaku pada manusia

Yang tak kesampaian...


Dia membawaku
Mengenali

Cinta yang abadi

Yang takkan mati

Selama-lamanya

Cinta pada
Sang Pencipta

Yang Maha Agung

Cintakan kekasihNya

Muhammad Rasulullah...


Alhamdulillah
All praises to Allah

Terima kasih Allah

Menemukan aku dengannya
Membuatkan aku
Jatuh cinta sekali lagi..:)
Menyuburkan rasa

Cintaku padaMu..

Memadam gundah gulana
Di hatiku


Demi cintaku padaMu Allah
For the rest of my life
I'll be there for you

Till the end of my time

I'll be loving You

Forever...


Nurhani
Shah Alam

Tiada ulasan: