Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 10 November 2009

Diari - Serba salah...


Salam semua,

Pernah tak korang rasa serba-salah nak buat sesuatu tindakan?

Bila buat sesuatu rasa bersalah, tak buat pun rasa bersalah..

Nak buat ke tak nak?

Hmmm...

"Yang serba-salah"

Hunny Bee Stuck In The Office

5 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam Hani.

Dah dua minggu Pak Ngah rasa serba salah. orang memerlukan nasihat, nasihat nak terima atau tak terima ,......mengenai pekerjaan.

Pak Ngah minta dia bersolat istikharah dan Pak Ngah sendiri bersolat hajat.

Baru sebentar tadi sebelum solat Maghrib mendapat berita bahawa dia terima kerja tersebut. Pak Ngah pun terus sujud syukur.

Pak Ngah nasihatkan supaya Hani lakukan sahaja solat istikharah atau hajat minta pertunjuk. Allah Maha Menmgetahui bahawa kita dalam keadaan terperangkap dengan keadaan atau apa sahaja.
Wallahu aklam.

Hunny berkata...

Salam Pak Ngah,

Terima kasih banyak atas nasihat yang berguna tu. Insyaallah saya buat. Cuma, sebenarnya, saya dah pilih untuk teruskan tindakan tu, dan tak rasa bersalah punnn... Alhamdulillah..

KUNTONG berkata...

Hunny:

Kalau saya jadi awak (x mungkin kot), saya akan buat berdasarkan kepada keperluan (hak)sebagai seorang yang dipertanggungjawabkan kepada sesuatu tugas.

ana berkata...

salam cik hani...
saya setuju sgt ngan p.ngah..tapi klu benda urgent tk sempat buat solat istikharah..saya selalu buat keputusan dengan mengambil kira berapa ramai yg terlibat/terjejas ngan keputusan yg diambil.sbg cth kita tau kwn kita buat jmbtn x betul, klu x adu ramai nyawa akan terkorban. so tindakan kita, adu je la.. :)

Hunny berkata...

Salam Ana dan Wak Kuntong;

Thanx for the advise.. :)