Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 26 Jun 2010

Diari - The day I was born..


Salam semua,

Semenjak malam tadi, tak putus-putus ucapan selamat hari lahir saya terima. Bermula dengan Pak Ngah yang meng hantar email kepada saya di FB pada hari Khamis, 24hb Jun, kemudian malam tadi selepas berakhir Malam Amal Wakaf MAIS 2010, kemudian kakitangan di pejabat, then beberapa orang urusetia yang masih ada di SACC Mall beramai-ramai menyanyikan lagu selamat Hari Jadi kepada saya. (Thanks to Shakirah yang mengetuai koir tersebut.. haha.. :D)

Malam tadi dan sepanjang pagi ini, ucapan-ucapan selamat hari lahir masih berkodi-kodi di laman FB saya, beserta doa-doa mereka semoga saya panjang umur, murah rezeki dan dipermudah urusan. AMinnnn..

Malam tadi, semasa bersiap ke SACC, sekeping kad telah terletak di atas meja saya, dan sebuah kotak kecil. Saya membuka sampul tersebut. Dari Nora, housemate saya, dengan hadiah comelnya yang cukup saya suka, sebentuk cincin bling bling. Thanx banyak2 Nora! Adik saya Mell, yang pandai menyanyi, turut menyanyikan saya lagu birthday dengan penuh lunak merdu. (Dia paksa saya tambah entri ini...huhuu..)

Pagi ini juga, semasa beriadah di Tasik, Wani (my coach) menghadiahkan saya cup cakes yang dibuatnya sendiri malam tadi, untuk dihadiahkan kepada saya. Sangat terharu, kerana dia mengingati hari lahir saya, sedangkan saya baru saja mengenalinya lebih kurang 3 bulan. Thanx Wani!:D

Alhamdulillah.. Terima kasih Allah.. sesungguhnya aku sangat-sangat bersyukur ya Allah.. Di pertengahan tahun 2010 ini, Kau masih memberiku peluang untuk menghirup udaraMu, menikmati nikmat kurniaanMu, beribadah dan bersujud tanda syukur padamu, berkasih sayang dengan keluarga dan teman-temanku... Paling aku bersyukur, betapa rahmat Allah itu besar, walau hilang seorang dua teman, Dia gantikan aku dengan nikmat persaudaraan Islam yang tiada batasan. Terima kasih Allah, terima kasih..:) Semoga aku jadi lebih baik.. Amin... :)


"Mengharap Redha Ilahi"
Nurhani
26hb Jun 2010
Shah ALam


4 ulasan:

~mellankolia~ berkata...

takde pon part cik ya nyanyikan lagu beshday dgn penuh kelunakan merdu tuh!!!

Hunny berkata...

Ok ok Cik Ya.. dah edit..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) berkata...

k.hunny hapy belated besday

Hunny berkata...

Ayong,

Thanx..:)