Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Sabtu, 28 Ogos 2010

Diari- HAYSHAH FAMILY IFTOR 2010

Salam semua,

Semalam diadakan Majlis Berbuka Puasa keluarga HAYSHAH (Keluarga Allahyarham Hayroni dan Allahyarhamah Siti Aishah iaitu Datuk dan Nenda tercinta kami-alfatihah untuk mereka) untuk tahun 2010 yang diadakan di kediaman kami di Kuala Selangor. Memang menjadi kebiasaan setiap tahun keluarga besar Hayshah akan berkumpul untuk berbuka puasa bersama-sama.

Biasa lah bila berkumpul sesama keluarga BESAR kami memang seronok. Menu utama berbuka, tak lain dan tak bukan, NASI AMBENG!!! Selalu mak saya yang akan buat nasi ambeng TERBAEK beliau..memang terbaek, sebab beliau memang pandai masak, SERUNDING beliau memang MANTOPP!!!! Tambahan pula, beliau dibantu pulak oleh anak-anak beliau yang HEBAT-HEBAT belaka, (ehehehee..) tetapi kali ni, kami order jerr, tak mampu nak buat sendiri. Sebab nak kena sediakan lebih kurang 180 bungkus nasi ambeng tambahan untuk diagihkan ke setiap rumah di kampung kami. Angkat tangan teruss!!! Tak larat weh!!

Time buka, saya makan sebiji anggur (itu yang paling dekat nak capai) dan segelas air mangga sejuk (alhamdulillah.. nikmat sungguh!) Pastu, time orang lain sibuk bukak posa, saya sibuk ambik gambar sedara-mara makan. Jiwa meronta-ronta nak makan NaSik AmBeng, tetapi berjaya kontrol emosi diri sendiri.. Sembahyang Maghrib dulu beb!

Pastu, korang tau-tau je lah kan, bila aku dah dapat makan NasiK Ambeng tu.. Burp!! Ehehehe..Best!!




Tuan Rumah berbuka dengan tetamu. Tamar dan air teh tarik jerr.. pastu ke masjid..

Alhamdulillah.. Syukur dapat berbuka bersama..:) Berserban adalah Farid (seorang muallaf) anak angkat pakcik saya.

Abang dan pakcik-pakcik yang datang dari Shah Alam dan Klang.

Crowded sikit section ni.. hehehe.. Ni pun separuh jer dapat masuk gambar..

Kurma yang belum dipack.

Menu utama : Nasi ambeng.. Nyum nyum!

Nasi ambeng dan kurma yang sedia dipackkan untuk diagih di setiap rumah di kampung. Alhamdulillah..:) Thanx pada pakcik dan makcik yang sponsor..:)

Signature kitchen mak ku.. Getuk keladi cicah sambal tumis ikan bilis.. pergghhh... kecur air liur! Tepung pelita Iin pun ada.. tepung pelita ni sangat popular di Shah Alam. Sanggup adik aku Uda gi ke sana untuk beli tepung pelita ni aje.. Dahsyat penangan tepung pelita ni..

Tuan rumah sibuk layan tetamu semasa sesi moreh selepas solat terawih.

Time berkumpul beginilah masa untuk beramah mesra sesama keluarga dan saudara mara yang jarang jumpa sebab masing-masing bz..

Peace No War..:D

Bertolak pulang selepas majlis selesai.

Hati-hati yer!! Biar lambat asal selamat..:)

Tuan Rumah melambai kepada tetamu yang pulang. Bye!!! Insyaallah, jumpa lagi raya kedua nanti!!

"I Love My Family"
Hunny

Kuala Selangor

11 ulasan:

~mellankolia~ berkata...

perghhh...hepi btol tanpa saye ye...munci...!!
asal ramai insan kat umah ni, kompom tak kan jupe jiji n jojo kan?? ahahahahah...penakot punye meow..!!

Kamil Hasan berkata...

huh...xckp pon wat kenduri chibu gak bgtau tuh pon ptg tuh..huh..

norashamilajamaluddin berkata...

cik ya x de ye.... x pasan plak.... ha3

norashamilajamaluddin berkata...

bkn cik kamil keje ker?????

peical berkata...

benci la camni...

oin berkata...

patut rasa tenang jer mlm td.rupanya adik2 ude sumer xde.hahaha....sonok2..

Hunny berkata...

Ahahaha.. cik Ya.. jangan jeles.. apasal tak balik?

Hunny berkata...

Cik Kamel,
Macam mana Cik Kamel boleh tak tau pulak? Kerr, buat2 tak tau??

Hunny berkata...

Cik Nora makan nasi ambeng sampai tak ingat Cik Ya..Tak tengok kiri kanan la tu...

Hunny berkata...

ucu Peical,

kau benci, kami happy jugak, sebab dapat makan macam2!!!

Hunny berkata...

Cik In,

Ikhlas dan jujurnya komen Cik In.. ehehehehe...