Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Selasa, 31 Ogos 2010

Renung Sejenak : Satu Malam Yang Penuh Nikmat..




Salam semua,

Dalam surah al-Qadar ayat 3 dinyatakan bahawa malam Lailatulqadar adalah lebih baik dari 1000 bulan. Pernah tak anda terfikir bahawa 1000 bulan adalah bersamaan dengan 83 tahun 4 bulan!! Just imagine, kita pun belum tentu dapat hidup selama itu!! Rasulullah SAW yang amat dicintai kita juga tidak hidup selama itu. Pada usia beliau 63 tahun, Baginda telah wafat.

Bayangkan sesiapa yang dapat beribadah pada satu malam tersebut, seolah-olah dia telah menghabiskan masa selama 83 tahun 4 bulan lebih dalam keadaan beribadat! Subhanallah!! Maha Suci Allah! Sesungguhnya ini adalah satu nikmat yang sangat besar yang Allah Taala kurniakan kepada kita sebagai hambanya. Bagi mereka yang tahu menghargainya, Lailatulqadar adalah hadiah yang tak ternilai yang telah Allah kurniakan pada hambaNya. Semoga kita semua berjaya menemui Lailatulqadar. Amin..


"Mencari Laila"
Nurhani
Kg Raja
Kuala Selangor

1 ulasan:

ana berkata...

aminnn...