Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 14 Januari 2011

Renung Sejenak : Antara anak pinak dan amal salih

Assalam,

Aku ada program di masjid pagi ini. Perutusan Pengerusi MAIS. dan majlis perpisahan dengan my ex-boss, YB Dato' Khusrin yang telah pun dilantik sebagai SUK Selangor yang baru So, tak sempat nak membebel lama-lama. sekadar mahu berkongsi tafsiran surah Al-Kahfi ayat 46 yang aku baca  pagi ini untuk renungan semua yang berkunjung.

"Harta benda dan anak pinak itu ialah perhiasan hidup di dunia dan amal-amal salih yang kekal faedahnya itu adalah lebih baik pada sisi tuhanMu sebagai pahala balasan, dan lebih baik sebagai asas yang memberi harapan."
Al-Kahfi : 45

K lah. Got to go. Insyaallah, kalau sempat nanti aku BW kat blog kawan-kawan. Malam ni nak baca buku untuk persediaan kelas esok dan siapkan power point. Arggghh!! Stress juga, tapi seronok. Moga Allah permudahkan..:) Amin..:)



"Peringatan Bagi Yang Lalai'
Nurhani
Shah Alam

4 ulasan:

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Selamat bertugas, moga Allah permudahkan segalanya..

ejaMaria berkata...

anak yang soleh / solehah ?

mario berkata...

thanks untuk ingatan...

white rose berkata...

waahh...pakai glemer2 laaa ye...