Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Isnin, 24 Januari 2011

Renung Sejenak : Cerita Kontroversi..

 Assalam semua,

Hari ini Isnin bersamaan 24 Januari 2011. So? Apakah yang menarik mengenai tarikh ini? Nothing special. Sajerr.. buat-buat macam ada isu. Sebenarnya tak ada pun.

Semalam aku chat dengan sorang member lama dalam FB. Sembang punya sembang, dia kata, semalam dia ada jumpa sorang mamat kat opis lama dia. Then, ada pulak citer pasal aku timbul. Aku bengang jugak. Pe hal tetiba pasal aku pulak korang nak kena citer? Dah tak ada citer lain ker?? Pasal Fasha Sanda ke, pasal pilihanraya Tenang ke, pasal DUN Selangor ker...

Then, baru aku sedar. Cerita kontroversi pasal aku rupanya dah jadi buah mulut kawan-kawan, pekerja-pekerja, ex-pekerja-pekerja, saudara-mara, jiran-tetangga, anak-anak murid. Yang tak berkaitan pun tahu. Masyaallah... Aku ingatkan dah basi, sebab dah 8 purnama ianya berakhir. Tapi, biasa lah. Bila isu kontroversi, memang seronok dijaja, disebar, dikongsi. 7 generasi pun tak habis. Lagi-lagi melibatkan selebriti, macam aku..:P. Agaknya, kalau boleh difilemkan, sure meletup-letup cite tu kat panggung, kalah cerita Khurafat.

Citer kontroversi apa? Tak yah la aku citer. Buat jatuh reputasi saudara seIslam yang lain pulak, yang sanggup buat apa saja demi nak jaga reputasi, termasuk la buat cerita palsu, pasal aku, semata-mata nak jaga nama baik sendiri. Astaghfirullahalazim.. Moga Allah beri hidayah pada 'mereka' yang terus-terusan seronok menyebarkan cerita kontroversi pasal aku. Pelik juga, kerana tiada sebarang usaha untuk penyelesaian yang terbaik isu kontroversi ini, sebagaimana yang dituntut Syarak. Aku rasa 'mereka' lebih arif soal-soal hukum dan tuntutan agama. Dulu, pernah aku sarankan supaya kami semua 'bersemuka', supaya segalanya terungkai, semua persoalan terjawab, tidak ada lagi benci, tiada lagi umpat keji untuk seorang wanita bernama 'aku'. Tetapi, sungguh mengecewakan bila usul itu ditolak mentah-mentah dengan alasan yang sangat dangkal.

Hmmm.. Agaknya, kalau kereta B* **** beliau boleh jadi saksi, banyak yang dia boleh ceritakan. Tak apalah... Cukuplah Allah sahaja menjadi saksi bagiku..:)

"Ingat 5 Sebelum 5"
Nurhani
Shah Alam

6 ulasan:

white rose berkata...

ha'ah kak hunny...

mcm tu laa keadaan sy ditmpt sy...
penuh kontroversi...

mcm2 onahan & duri...

sy mcm kak hunny jugak, bila diajak bersemuka, mcm2 alahsan yg bijaksana dikemukana...

akhirnya, sy hanya berdiam & buat hal sendiri, itukan lebih baik...

banyak sy dapat fokuskan kpd tugas2 sy kan...

ape2 pun, biarlah ALLAH SAJA MENGETAHUI SEGALANYA...

..nOWa.. berkata...

biarkan saja..dan bersabarlah sebanyaknya..

Mazwandi Mustaffa berkata...

Alhamdulillah kontroversi je. Jika dema buat cerita skandal, lagi naya....

Namun, sebenarnya, benda-benda gini jadi sebab Allah sayang pada kita. Sebabnya, banyaaaak pahala Allah akan beri pada kita sebab fitnah orang.....:D

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..DUN bersidang kan???

SURIA AMANDA berkata...

kalau awak x ampunkan si pencerita2 tu..sure susah dia nak mati..kwang kwang kwang

Hunny berkata...

Shahrom,

Yupp!!