Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 21 Disember 2008

Diari 11 - I am back!!

Salam semua,


I am back!!! Yess!!! Back to blog!! Hehehehe.. 20 Disember 2008 berakhirlah sudah perjuangan menempuh ujian akhir di medan LLM AOIL di UIAM. Kertas terakhir saya serahkan kepada penjaga peperiksaan pada jam 12.40 tengahari. Itupun setelah berulangkali diingatkan oleh invigilator yang bertugas bahawa masa telah tamat pada jam 12.15 lagi.


Saya dan rakan-rakan kemudiannya mengambil peluang selama beberapa minit bertemu dengan pensyarah yang setia menunggu kami semua selesai. Beliau yang baru pulang menunaikan ibadah haji, dengan wajah berseri-seri, walaupun kurang sihat kerana batuk, menjemput kami menikmati buah tangan yang beliau bawa dari Makkah. Sempat juga bertanya mengenai salam pada Rasul tercinta dan doa yang saya kirim pada beliau untuk dibacakan. Alhamdulillah. Semuanya telah dilaksanakan oleh beliau. Tunggu keputusannya ajer.. insyaallah.. Mudah-mudahan semua yang didoakan oleh beliau akan dimakbulkan Allah. Amin..


Apapun, lega rasanya, setelah setahun setengah berkorban masa setiap hari Sabtu untuk attend kelas di UIAM. Mudah-mudahan diberi ganjaran oleh Allah. Insyaallah, pencarian ilmu saya tidak terhenti setakat ini. Saya pasti akan kembali juga untuk meneruskan pencarian ilmu ke peringkat yang boleh saya capai. Apapun, now it is time to blog!!



"Syoknyer!!"

Hunny

Tiada ulasan: