Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 11 Disember 2008

Renung Sejenak 3 - Survivor @ Dakwah


Salam semua,

Entah kenapa, bait2 lagu kumpulan The Zikr @ Nada Murni mengenai cabaran pejuang dan pendokong Islam asyik bermain2 dalam fikiran saya dua tiga hari kebelakangan. Langsung saya teringin untuk kongsikan dengan pengunjung2 blog ini lirik lagu tersebut. Tajuknya saya tak pasti. Sesiapa yang ingat tu, boleh lah kongsikan dengan saya. Agaknya Sunnah Orang Berjuang kot..

Berjuang menempah susah,
Menanggung derita menongkah fitnah,
Itulah gelombang hidup samudera duka,
Seorang mujahid memburu shahid,


Dibuang dia berkelana,
Dipenjara dia u'zlah dibunuh syahid,
Namun jiwa tetap mara memburu cita,
Membara demi Allah dan RasulNya..


Berjuang tak pernah senang,
Ombak derita tiada henti,
Tenang tegang silih berganti,
Itulah sunnah orang berjuang...


Malamnya bagai rahib merintih sayu,
Dihiris dosa airmata,
Siangnya bagaikan singa di rimba,
Memerah keringat meluah tenaga...


Berjuang memang pahit,
Kerana syurga itu manis,
Bukan sedikit mahar yang perlu dibayar,
Bukan sedikit pedih yang ditagih,


Berjuang ertinya terkorban,

Rela terhina kerna kebenaran,

Antara dua pasti terjadi,

Tunggulah syahid atau menang....


Lagu ni, saya tujukan khas untuk pejuang2 dan pendakwah2 Islam yang sedang dan terus bertungkus-lumus menghabiskan masa, tenaga dan keringat untuk Islam. Lillahi Ta'ala. Semoga terus kuat dan bersemangat untuk meneruskan perjuangan, walaupun diduga dengan ujian dan tohmahan. Go Go Survivor!! Go Go Chayyok!!



Tiada ulasan: