Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 11 Disember 2008

Diari 7 - Daulat Tuanku!!

DYYM Sultan Sharafuddin Idris Shah

Salam semua, Hari ini, 11 Disember 2008, seluruh negeri Selangor bercuti sempena meraikan keputeraan the most eligible bachelor di Selangor iaitu DYMM Sultan Selangor.

Happy Birthday Tuanku! Patik mendoakan semoga DYMM Tuanku panjang umur dan dikurniakan kesihatan yang baik supaya dapat mentadbir negeri Selangor dengan aman dan tenteram. Patik juga berdoa semoga DYMM Tuanku dapat melaksanakan tanggungjawab Tuanku sebagai Ketua Agama Islam di Negeri Selangor dengan adil dan saksama, supaya agama Islam dan Hukum Syarak tetap menjadi sumber rujukan dan undang-undang utama di Negeri Selangor.

Patik juga berdoa semoga Islam terus berkembang dan cemerlang di Negeri Selangor, dengan adanya DYMM Tuanku sebagai pembuat dasar-dasar Islam, manakala patik dan sahabat-sahabat patik sebagai pelaksana dasar-dasar Islam, simbiosis dan sinergi kita bersama sudah tentunya menjadikan Islam dan dakwah Islamiyyah terus cemerlang di Negeri Selangor, selaras dengan Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa Islam adalah agama bagi persekutuan, tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai.

Bersempena juga dengan Hari Raya Qurban yang baru 3 hari berlalu, patik juga mendoakan semoga DYMM Tuanku dan semua umat Islam di Negeri Selangor sama-sama dapat berkorban diri, masa, tenaga dan harta benda untuk mempertahankan Islam dari dihina, difitnah dan dirosakkan oleh kafir laknatullah. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar! Walillahilhamd!

Tiada ulasan: