Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Isnin, 21 Jun 2010

Sajer - Hati Emas...

Salam semua,

Lama betul aku tak update blog ni. 3 hari di PD untuk kursus kaunselor AKRAB (Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam), then hujung minggu lepak umah kakak aku, dan konon-konon penuh dengan akitiviti beriadah, layan anak-anak buah aku yang chomel dan nakal-nakal (tapi hati rasa senang hati layan diorang), berjalan-jalan kat tasik Shah Alam, naik bot dan paling tak best, kena buat kerja opis jugak!:(

Paling syok, naik bot kat Tasik Shah Alam. Sepanjang 6 tahun duduk di Shah Alam, ini pertama kali aku naik bot kat sini. Hahahaha,,kelakar pun ada, sebab naik bot kat tengah-tengah bandaraya. Biasa orang naik bot kat sungai or laut yang semulajadi indah. Gara-gara anak buah demand nak naik bot punya pasal, aku pun terjerumus! Hehehe.. Tapi best jugak. Sempat jugak aku dan adik aku snap gambar pemandangan indah sekitar tasik guna kamera aku yang tak berapa canggih tu.. Subhanallah.. Chantek sungguh! Rasa damai dan tenang. Kalau korang tak caya, cubalah sendiri. Harga tiket RM5 untuk dewasa, RM3 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun hingga 4 tahun. Bawah umur 4 tahun free jerr.. Kayak dan sampan pun ada. RM10 sejam. Next time aku nak layan kayak pulak. Biar otot tangan aku padat sket.. hehe..

Aku dan adik aku, Mell nak balik kampung nak makan kerepek pisang paling sedap dalam dunia yang emak buat, tapi kat kampung tak ada sapa-sapa pulak. Ada Abang Ajib, Jiji, Jojo dan si Kecik yang baru deliver babies. Abah outstation 3 hari dengan Ucu, emak pulak kat rumah adik aku di Manjung. Rindu betul kat diorang, especially kat Najla, anak buah paling terkini. Huwaaa!!! Bila la nak jumpa dia lagi. Dah pindah Manjung pulak.. Huhu..

Anyway, adik aku Mell bagitau, abah gembira sangat sekarang, sejak pakai keta baru. Dia asik nak jenjalan jer naik keta tu kata adik aku.. Alhamdulillah.. Happy sangat aku bila dengar berita tu. Walaupun aku sayang sangat kat dia, tapi sebab aku lagi sayang kat Abah, aku lepaskan dia pergi. Harap abah terus doakan aku yang baik-baik..:) Tak salah berkorban untuk orang yang kita sayang. Semoga pengorbanan itu, jadikan aku orang yang lebih baik..

Anyway, masa kursus kaunselor tu, banyak ujian personaliti diorang bagi untuk lebih mengenali diri kita. Kalau ikut warna, aku kategori EMAS, orang yang berperaturan dan terancang. Haha.. betul-betul ikut undang-undang. Anyway, aku tak kisah sangat aku warna apa, sebab pada aku, paling penting aku punya hati EMAS. Teringat lagu M Nasir yang aku suka, Hati Emas...

Kembara
Sudah puas ku mengembara

Mencari

Hati Emas bukannya mudah...


Gambar diambil oleh adikku Mell, dari dalam bot, jam lebih kurang pukul 6.50pm.

Chomell tak?..:)

Lepak sat makan ice cream..

Chantek tak? Ni aku yang ambik. Kat jeti di Antan Batura.

So happy together!!!:D
Dari kiri :Iman, Najah, Aku dan Mell.

"Mencari Hati Emas"
Nurhani
Shah Alam

8 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam.

Dah masuk rumah baru, tak buat khenduri pun.Rumah lama dah jual ke? hehehe

Hunny berkata...

Salam Pak Ngah,

Ahahahaha.. bukan rumah baru, ada duit lebih, renovate sket.. ahahahaha.. kelakar la..:D

ana berkata...

cantiknya gambar waktu senja tu..mcm jurugambar profesional la...

Hunny berkata...

Salam Ana,

Hehehe.. jangan la puji saya.. :)

Tanpa Nama berkata...

KAK hunny..heheheh dah tukau title... gambar kat PD ader?

azura
avanseria.blogspot

..nOWa.. berkata...

cantek gambar..tu belum guna dslr lagik..hehehh

Hunny berkata...

Zura,

Nanti i email kat u gambar lain. Belum sempat lagi..:)

Hunny berkata...

Nowa,

Ehem ehem.. tau tak perr.. heheheh..:P