Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 12 Ogos 2010

Diari - Syukur ada Abe...:)

Salam semua,

Hari ini, time nak balik dari ofis, aku diuji. Kad parking aku rosak, jadi kereta sport Initial D aku tak boleh nak keluar dari basement. Hajat di hati nak berbaris untuk dapatkan bubur lambuk masjid negeri yang sedap tersadai bersama kereta aku di basement. Mujur Nora belum balik, jadi aku menumpang Nora. Hampir-hampir sahaja aku terlupa yang Shikin menumpang aku pagi tadi. Nasib baik dia sempat menghubungi aku sebelum aku balik. Kalau tak, tak pasal-pasal dia terpaksa bukak posa kat pejabat sorang-sorang.. Ahahaha.. Sori Ceceng!! Jangan marah yerr..:)

On the way balik, kami berbincang mengenai juadah untuk berbuka. Aku teringin nak meninjau makanan semurah RM2 yang dijual di Restoran Malaysia Negaraku di seksyen 7, jadi aku mencadangkan supaya kami membeli juadah berbuka di sana.

Nora :"Kak Hani, ada orang kata, makanan tu untuk orang susah laaa.. kita ni bukannya susah sangat.."
Aku : "Yer ker? Takkan tak boleh.. Kita gi jer lah.."

Shikin : Student boleh jer.. Kiter dah bawak mykad."

(Sangat jujur yerrr jawapan Shikin itu, walaupun aku rasa, semua orang memang bawak Mykad ke mana-mana.. ahahahaha..)

Nora mencadangkan kami ke Bazaar Ramadhan Seksyen 7. Aku dan Shikin kurang bersetuju dengan cadangan tersebut sebab membayangkan keadaan bazaar yang penuh sesak dan susah mau parking. Akhirnya aku mencadangkan supaya kami ke Restoren Abe di seksyen 7 kerana teringatkan tomyamnya yang memang marvellous.

Aroma tomyam Abe menusuk-nusuk ke hidung kami bertiga. Namun kami hanya dapat makan tomyam tersebut semasa berbuka. Suapan pertama.. Subhanallah!! Sedap giler... walaupun berpuasa, tetapi Abe masih mampu menyediakan tempahan kami dengan cepat dan rasanya tetap hebat dan mantopp!!! Bersyukur sangat-sangat sebab Allah beri kami rezeki untuk menikmati kelazatan tomyam campur Abe di hari kedua Ramadhan 1431H/ 2010. Kami turut menempah sayur kailan ikan masin dan ayam masak pedas. Alhamdulillah.. semua makannya memang menepati cita rasa kami dan sangat lazat. Kuantitinya pun saya rasa lebih banyak dari biasa. Harganya masih mengekalkan harga asal. Memang sedap!!! Tak percaya, cubalah sendiri..:) Syukur ada Abe..:)


"Jalan-Jalan Cari Makan"
Nurhani
Shah Alam

6 ulasan:

::mellankolia:: berkata...

saye pernah hampir terbunuh di sini tau....ahahaha~

norashamilajamaluddin berkata...

ha3... cian cik ya... cm kat pakistan ke cik ya

Hunny berkata...

Ahahaha,
Cik Ya makan tak baca bismillah.. pastu ngumpat2 orang.. Allah bayar cash terus..Ngeeee..

Hunny berkata...

Cik wa,

Bukan kat Pakistan jer boleh terbunuh..hahahhaa.. tengah makan tomyam Abe pun boleh terbunuh.. ahahaha..

Lee Noh berkata...

Salam Hani.
Berwaspada dan berjaga-jaga dengan ikan masin kerana dia sangat mesra dengan darah tinggi...pesan Tok Moh..hehe

Hunny berkata...

Salam Pak Ngah,

Thanks atas pesanan. Saya tak suka sangat ikan masin/ telur masin... :)