Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 12 Februari 2010

Renung Sejenak - Valentine's Day


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Salam semua,

14 Februari adalah hari yang kebiasaannya ditunggu-tunggu oleh pasangan kekasih. Hari Valentine's atau hari kasih sayang, adalah nama yang diberi. Apa pun nama yang diberi, Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor telah memutuskan bahawa Valentine's Day adalah haram disambut oleh umat Islam. Semoga pesanan ini disampaikan kepada semua kaum keluarga, terutamanya golongan remaja yang berniat untuk menyambut Hari Valentine's ini.

Kebetulan pada tarikh yang sama adalah hari lahir emak saya. Insyaalllah, tahun ini, kami akan serikan dengan majlis bacaan maulid nabi kitab Dibai'e yang akan dipimpin oleh Ustaz Muhamad Abdullah Al-Amin selepas solat Isyak bersama beberapa orang anak yatim Yayasan al-ijabah.

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda : "Perbanyakkanlah membaca selawat pada ku pada malam dan hari Jumaat, maka siapa yang membaca selawat untukku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali (Allah akan memberinya rahmat 10 kali) ". (Riwayat Al Baihaqi)

Semoga majlis tersebut akan berjalan lancar dan mendapat keberkatan. Amin.


"Mengharap Redha Ilahi"

Nurhani

Wisma MAIS

Shah Alam


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Tiada ulasan: