Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 13 Mei 2010

Diari - Non - stop..

Di MUIS.
Dari kiri : Ustaz Halem (TSU MAIS), Pn Rohaidah, (PSU BPH), Erni (KPP Treasury Selangor), saya, Pn Zaihan (Ketua Akauntan MAIS), Pn Laila (PSU Pengurusan MAIS) dan Ustaz Faizal Mafiz (PP HEI)

Salam semua,

Saat saya menulis entri ini, saya baru saja selesai mengemas kain baju untuk di bawa ke program semakan fail meja Bahagian Undang-Undang MAIS di Morib bermula esok pagi hingga Sabtu. Ini sempena program auditan SIRIM yang akan hadir ke MAIS pada 18hb Mei 2010 ini. Memandangkan struktur perjawatan di Bahagian saya sudah mengalami beberapa perubahan, justeru,saya berpandangan, semakan ke atas fail meja di Bahagian saya amat-amat perlu.

Seharian tadi, saya berada di JCorp, di Johor Bahru untuk program lawatan kami ke sana. Perbincangan kami diadakan di Puteri Pan Pacific Johor Bahru. Hanya pada jam 1 tengahari perbincangan kami selesai. Langsung kami bertolak pulang ke Selangor. Jam 7 petang kami sampai di Shah Alam. Nora, teman serumah saya, menawarkan untuk mengambil saya di pejabat. Alhamdulillah.. thanks Nora!

Insyaallah, banyak yang nak diceritakan hasil daripada pertemuan kami dengan Majlis Ugama Islam Singapura, Pejabat Mufti Singapura, WAREES Berhad (anak syarikat MUIS) dan Johor Corporation. Saya bercadang untuk menulis entri berkaitan dengan pertemuan bersama mereka selepas pulang dari Morib.

Letih memang letih, tetapi begitulah adat berjuang. It's a non-stop responsibilities.. Contohnya, kalau di JCorp, yang dicanang adalah Jihad Bisnes. So, semua kakitangannya perlu menyematkan di dalam pemikiran mereka bahawa jihad bisnes ini berterusan.

Got to pen off now.. Really exhausted, but happy to return to Shah Alam safely. Miss the office, miss my BFF Nomi, and miss to climb up and down of the office stairs..Haha..:) Nite..:)


"Berjalan Melihat Mentafsir"
Nurhani

Shah ALam

Tiada ulasan: