Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 6 Mei 2010

Diari - Port Dickson..

Salam semua,

Usai saja mesyuarat MAIS pada 4 Mei 2010, saya dan beberapa orang pegawai MAIS terus bertolak ke Palm Springs, Port Dickson untuk menghadiri Program Bengkel Peraturan Anak Syarikat di Palm Springs, Port Dickson. Program bermula jam 8 malam. Dah 2 hari tak menulis entry baru kerana sibuk dengan bengkel .Tambahan pula, di sana tidak ada WiFi. Jadi, habis sahaja program di sebelah malam, masing-masing terus balik ke bilik, untuk berehat dan tidur. Memang letih juga, tapi seronok sebab macam-macam idea daripada peserta yang hadir untuk menambah baik kawalan Majlis terhadap anak syarikat Majlis. Bengkel 3 hari 2 malam ini turut dihadiri oleh Ketua-Ketua Bahagian di MAIS.

Sebelah petangnya, selepas solat Asar, kami isikan masa terluang dengan bermain bola tampar. Dah lama tak main, jadi ntah hapa-hapa yang kami tampar.. hehehehe.. Hilang rasa tension setelah berjam-jam memerah otak memikirkan yang terbaik untuk MAIS.

Alhamdulillah, akhirnya draf peraturan yang dibincangkan selama 3 hari 2 malam siap juga. Selepas ini, draf yang sama perlu dibentangkan kepada Majlis dan anak syarikat Majlis. Terima kasih kepada semua Ketua Bahagian yang hadir dan sama-sama memberikan sumbangsaran di dalam program tersebut.

Dato' Azib mempengerusikan Mesyuarat MAIS Bil 2/2010. Sebelah kiri, bersongkok, YB Dato' Hasan Ali, Timbalan Pengerusi MAIS.


Suasana semasa mesyuarat.

Sebahagian anggota Majlis Mesyuarat MAIS.
Dari kiri : Dr Halim Tamuri, Dato Dr Sidek Baba dan Dato' Hj Sarip Hamid.

Sebahagian pegawai MAIS yang hadir dalam mesyuarat. Dari kiri : Puan Rohana (PRO MAIS), Puan Rohaidah (PSU BPH) dan Ustaz Anuar Hamzah (PSU Arriqab)

Kami menaiki coaster baru MAIS ke PD.

Bergambar di dalam coaster sebelum bertolak ke PD.

Sebahagian ketua bahagian MAIS yang hadir. Dari kiri : Puan Zaihan (Ketua Akauntan), Puan Laila (PSU Pengurusan), saya, Puan Norraini (Ketua Audit Dalam), Ustaz Khairie (PSU MAL), Ustaz Suhaimi (PSU BPI), Encik Hamidon (PSU Bhgn Perancang Ekonomi, Ustaz Anuar Hamzah (PSU Ar Riqab), Encik Shah Ruddin (Jurutera MAIS), Encik Hafiz (Pustakawan).

Urusetia dan sebahagian pegawai yang hadir.

Serius...

Riadah time.. :)

Gelanggang bola tampar yang kami gunakan.

"Mengharap Redha Ilahi.."

Nurhani

Palm Springs Resort, Port Dickson.

Tiada ulasan: