Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 9 Mei 2010

Diari - Susahnya nak lupa, sukarnya nak maafkan..


Salam semua,

Walaupun dah sepurnama peristiwa itu berlaku, tapi masih sangat-sangat segar dalam ingatanku. Susahnya nak melupakan, sukarnya nak memaafkan.. Betul-betul menusuk kalbu dan sukma ku yang paling dalam. Mana pergi pun terasa. Hati aku cuma sekeping ini, dan ke mana-mana pergi pun, aku bawa ia. Betul lah orang kata, luka di tangan nampak berdarah, luka di hati, siapa yang tahu...

Hari-hari aku berdoa, minta Allah lupakan peristiwa itu dari ingatan aku. Lupakan setiap memori pahit manis. Dan setiap lepas solat pun, aku doa, semoga Allah tunjukkan kebenaran untuk setiap butir kata-kataku.

Ya Allah... sesungguhnya Kau yang beri rasa ini pada aku, dan hanya Kau yang boleh mengambilnya dariku...


"Aku Insan Biasa"

Hunny

Shah Alam

6 ulasan:

aziem berkata...

sabarlah kak..ujian yg yg Allah bg sume tok mematangkan kte...
ade hikmahnye sume 2....=D

..~..WaN PeNaNG..~.. berkata...

salam...

yg pasti org yg merasai pasti akan merasai semua itu dlm erti kata yg sebenar berbanding org lain yg mendengar luahan mahupun yg memberi pandangan. hakikatnya jatuh bangun anak adam itu bergantung atas diri individu. yg lain hanya mampu utk tiupkan semangat. apapun pasti ada hikmah yg kadangkala kt tak nampak yg Allah hadirkan semua itu dlm hidup kt. pdNya kt memohon dan mengadu..

Leenoh berkata...

Salam Hani.

Tempat jatuh lagi dikenang inikan pula peristiwa yang menyentuh hati, tentu sekali sukar hendak dilupai, biarlah dia sampai hati tetapi Hani tetap di atas landasan murni, biarlah dia berani sendiri sebaliknya Hani bersama ilahi.Insya Allah peristiwa akan beransur pergi.

Hunny berkata...

Wasalam Azim,

Insyaallah.. doakan akak tabah yerr..:)

Hunny berkata...

Salam Wan,

Saya akui hikmahnya memang besar pada saya dan orang-orang yang saya sayangi,cuma saya ini manusia biasa, ada hati dan perasaan.. kadangkala bila teringat, memang rasa terguris sangat-sangat... Terima kasih atas pesanan Wan, mudah-mudahan saya terus tabah hadapi ujian ini..:)

Hunny berkata...

Pak Ngah,

Aminnnn... :)