Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Khamis, 5 Februari 2009

Diari - Munaqasyah Pemerkasaan MAIS 2009-2011

Salam semua,

Esok jam 11 pagi, insyaallah saya akan membentangkan kertas kerja bertajuk "Penguatkuasaan Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 oleh Pihak Berkuasa Agama Negeri: Isu dan CabaranSlide 2 untuk Program Munaqasyah Pemerkasaan MAIS 2009-2011 di Hotel Grand Blue Wave.

Kertas tersebut antara lain membincangkan mengenai isu-isu dan cabaran serta kekangan yang dihadapi oleh pihak MAIS, JAIS, JABATAN MUFTI dan MAHKAMAH SYARIAH dalam menjalankan tanggungjawab dan kuasa-kuasa mereka menurut Enakmen tersebut.

Insyaallah, kalau ada kesempatan saya akan kongsikan lagi pengalaman saya ini di entri yang lain. Ilalliqa':)

1 ulasan:

Leenoh berkata...

Selamat bermunaqasyah dan berjaya hendaknya.

Wassalam.