Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Jumaat, 9 Januari 2009

Diari 18 - Soal Hati


Salam semua,

Seminggu ni, hati saya sering diuji dengan rasa marah, kecewa, bingung. Kelangsungannya, sukar untuk saya melelapkan mata... Bermula dengan ujian atas hubungan persahabatan yang termeterai sekian lama, akhirnya membuatkan saya terfikir betapa kesilapan-kesilapan yang saya lakukan telah mengguris hati seseorang tanpa disedari. Tanggungjawab sebagai pekerja turut dipersoal, yang menyebabkan saya terasa kecil dan malu dengan kelemahan diri. Semua menuntut jawapan dan tindakan, bukan alasan. Harapan yang diberi kepada pekerja bawahan, yang tidak dapat dilaksanakan, meruntun rasa bersalah di dalam hati. Hubungan saya dengan Allah turut diuji, yang menuntut supaya saya sabar dan redha pada ketentuanNya. Jauh di sudut hati, saya berbisik.. Ya Allah! Ini hanya ujian biasa.. Adakah hati ini bersedia jika diuji seperti rakyat Palestin? Saya malu sendiri, kerana sudah tentu ujian saya tidak setanding dengan ujian saudara seIslam ku di sana..

Wahai hati, bersabarlah dan redhalah dengan ketentuan Allah. Mudah-mudahan aku tergolong dalam golongan orang-orang yang sabar dan redha. Amin.


Semoga Sakinah dan RahmatMu itu sentiasa menemaniku...

"Mengharap redha Ilahi"

Nurhani

Shah Alam

2 ulasan:

n.i. berkata...

Sabar ya o-an... :-) cheer up!

Tanpa Nama berkata...

Yes my Sis. Thanx for the support.:)